עוד חשד לשחיתות בצמרתהפוליטיקה הישראלית מגיע לבית המשפט: כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית המפשט המחוזי בתל אביב נגד השר לשעבר בנימין בן אליעזר, בגין שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בן אליעזר מואשם כי בשנים בהן כיהן כחבר כנסת וכשר, דרש וקיבל לכיסו סכומי כסף של 2,250,000 שקלים מאנשי עסקים, תמורת פעולות הקשורות בתפקידיו.

יחד עם בן אליעזר מואשמים גם אנשי העסקים אברהם נניקשוילי, ג'קי בן זקן, צ'ארלי יהודה ורוי מוצפי, ועוזרתו לשעבר ויד ימינו, איילת אזולאי. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות מחלקת מיסוי וכלכלה בפרקליטות מחוז תל אביב, היה בן-אליעזר, במסגרת תפקידיו, בעל יכולת השפעה, בין במישרין ובין בעקיפין, על קידום ושמירה של האינטרסים הכלכליים של אנשי העסקים הנאשמים, שהיו מודעים לכך ופעלו לנצל יכולת השפעה זו לטובתם.

על פי האישום הראשון, גבן אליעזר קיבל מנניקשוילי סכום של 400,000 דולר, בתמורה לכך שייטיב עם חברת שמן של נניקשוילי ובן זקן, ולהגדיל את סיכוייהם לעמוד בתנאים לקבלת רישיון קידוח באתר "מד אשדוד". לשם כך הפעיל שר התשתיות לשעבר את קשריו וקשריה של אזולאי עם חברי מועצת הנפט. בן אליעזר מואשם גם כי חתם על תצהיר והעיד כי נניקשוילי אינו תושב ישראל, כדי שהאחרון יוכל לחמוק מתשלום למס הכנסה.

באישום השני, נאשם בן אליעזר כי נטל שוחד מרוי מוצפי, 260,000 שקל לרכישת מגרש בנס ציונה, 500,000 שקל לרכישת בית ביפו וכ-1,300,000 שקל נוספים לבית ביפו. בתמורה, בעת שהיה שר התשתיות, הפעיל בן אליעזר את השפעתו בקרב הממשל המצרי, לשם קבלת אשרות כניסה למצרים עבור עובדי חברת בי אנד אי שבבעלות מוצפי, לצורך עסקים במדינה. פעולותיו של בן אליעזר הטיבו עם החברה באופן משמעותי מבחינה כלכלית ומנעו ממנה לקרוס.

האישום השלישי מייחס לבן אליעזר ולצ'ארלי יהודה עבירות מתחום הלבנת ההון. על פי כתב האישום, ביקש השר לשעבר לעשות שימוש בכספי המט"ח שהחזיק במזומן לצורך רכישת נכסי נדל"ן, מבלי להפקיד את כספי המזומן בחשבונות הבנק שלו, כדי שלא להזדהות כמי שמחזיק ברשותו סכומים גבוהים של מזומן. לצורך כך, פנה מספר פעמים ליהודה וביקש ממנו לבצע עבורו שירותי המרה תוך שהוא מזדהה כמבקש השירות במטרה לגרום לזיהוי ודיווח לא נכון. כך הומר באמצעות מידע כוזב סכום של 2,142,000 שקל.

האישום הרביעי מתייחס לבן אליעזר בלבד והוא מתאר כיצד הגיש בן אליעזר לכנסת הצהרת הון כוזבת. בכך פגע "פגיעה מהותית וקשה בתקינות פעולותיו של המנהל, בטוהר המידות של עובדי הציבור ובאמון הציבור בעובדי הציבור ומשרתיו". האישום החמישי מייחס לו העלמת מס, הן מהכנסות לגיטימיות והן מהכנסות בגין לקיחת שוחד וממקורות לא ידועים. בנוסף לכתב האישום הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לחלט את נכסיו של השר לשעבר – את בית המגורים ביפו וסכום של 2.575,000 דולר, המוחזקים בכספת בבנק ישראל.

פרקליטו של מר ג'קי בן זקן, עו"ד ירון קוסטליץ, מסר: "צר לנו מאוד שהוגש כתב אישום נגד מר בן זקן בעבירה הצדדית של סיוע להפרת אמונים מצידה של הגב' איילת אזולאי. בכתב אישום זה אין ממש, וטוב היה שלא היה הוגש משהוגש. חברי מועצת הנפט שקיבלו את ההחלטה הסופית בעניין שמן מונו לתפקידם זמן רב לאחר שמרבן-אליעזר סיים את תפקידו כשר התשתיות, ללא קשר כלשהו למר בן-אליעזר או לגב' אזולאי. גם הפרקליטות אינה חולקת שההחלטה שקיבלוחברי מועצת הנפט היא מקצועית- כלכלית, ולא נפל בה רבב, וגם הפרקליטות לא טענה שמר בן-אליעזר או הגב' אזולאי או מר בן זקן פנו לאותם חברי מועצה. ממילא חבל מאוד שהוחלט להגיש כתב אישום נגד מר בן זקן, ואנו משוכנעים כי הוא יזוכה מכל אשמה."