הפכו את ההחלטה: בית המשפט העליון זיכה היום (חמישי) תושב אזור ירושלים מעבירות של בעילה אסורה, מעשי סדום ומעשים מגונים בקטין. בכך הפכו השופטים את החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שהרשיע את האיש בכך שקיים יחסי מין עם אחותה של אשתו, מאז שהייתה בת 14, וגזר עליו שמונה שנות מאסר. השופטים קבעו כי מתעורר ספק סביר באשר לגרסתה של המתלוננת, למרות שקבעו כי "לא נשלול את האפשרות שהשנים קיימו יחסי מין בשלב מסוים".



כתב האישום הוגש נגד האיש, בן 37, ונגד גיסו. השניים היו נשואים לזוג אחיות. מי שהתלוננה נגדם היא אחות נוספת, כיום בשנות ה-20 המאוחרות לחייה. על פי כתב האישום, מאז שהייתה בת 14 ושמונה חודשים, נהגו הנאשמים לקיים עמה יחסי מין, מספר פעמים בשבוע. אף שלא נטען כי הדבר נעשה שלא בהסכמה, החוק אוסר על בגיר לקיים יחסי מין עם קטין מתחת לגיל 16. אם המעשים מתבצעים לאחר הגיל הזה הם אינם אסורים, גם אם מדובר בקשר משפחתי בין גיסים.



שופטי בית המשפט המחוזי החליטו להפריד בין עדותה לגבי גיס אחד לבין עדותה לגבי האחר. בפסק דין ארוך ומפורט, הם זיכו אחד מהם והרשיעו את השני, שהגיש ערעור לבית המשפט העליון על הרשעתו. באמצעות סנגורו, הוא טען כי בתיק נוצרה סתירה, בכך שהשופטים הגיעו לתוצאה שונה ביחס לשני הנאשמים, בהתבסס על עדותה של אותה המתלוננת. בנוסף, הועלו טענות נגד פרטים בעדותה של המתלוננת ביחס למעשי המערער.



השופטים, יורם דנציגר, ניל הנדל וצבי זילברטל, הגיעו להחלטתם פה אחד. "אין מדובר בתיק פשוט או שכיח", הודה השופט הנדל. למרות שקבעו שאין כל פגם בפיצול עדותה של המתלוננת ביחס לשני הגיסים, אולם יש צורך בחיזוקים שיצדיקו צעד כזה. על פי הנדל, החיזוקים לעדותה של המתלוננת "הם בעלי משקל, אולם, גם בהתאספם יחד, אין די במשקלם כדי לאפשר את הרשעתו של המערער".



השופטים הזכירו כי אין זה משנה אם השניים קיימו יחסי מין לצורך ההרשעה, אלא אם עשו זאת בטרם מלאו לה 16. הם זיכו את המערער מחמת הספק מכל האישומים נגדו והרשיעו אותו רק במקרה של הפרת מעצר הבית בו היה נתון. בגין כך נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי. עם זאת נמחקו שמונה השנים שהיה אמור לרצות לאחר הרשעתו במחוזי.