ראש הממשלה בנימין נתניהו סגר בימים האחרונים את מרבית קצוות המשא ומתן הקואליציוני. על פי ההערכות, הוא צפוי לחתום על הסכמים ראשונים עם מפלגת כולנו ועם מפלגת יהדות התורה כבר בתחילת השבוע.
נתניהו נפגש ביום שישי עם יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט ועם יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במטרה להגיע להבנות סופיות עם השניים. בנט ביקש לקבל לידיו את תיק החינוך, שעל פי ההערכות היה אמור להינתן לגלעד ארדן או ליובל שטייניץ מהליכוד. על מנת לחזק את מעמדו בקרב על התיק, בנט ערך בשבועות האחרונים פגישות עם מנכ״לים לשעבר של המשרד, וכן עם מנהלי בתי ספר ואנשי חינוך.
לבנט הוצע להישאר במשרד הכלכלה ולהחזיק במשרד לעניינים אסטרטגיים, כפיצוי על כך שלא קיבל את תיק החוץ, אך על פי ההערכות, נתניהו יתן לו את תיק החינוך. חברת הכנסת איילת שקד ככל הנראה תמונה לשרת התרבות והספורט, ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל יעזוב את משרדו לטובת משרד החקלאות.

נתניהו יידרש בקרוב גם לחלק את תיקי הליכוד לחברי מפלגתו, מה שעלול לעורר לא מעט עימותים וחיכוכים במפלגת השלטון. גורם בכיר במערכת הפוליטית אמר אמש ל״מעריב־השבוע״: ״עכשיו מתחיל המשא ומתן הקשה מכולם - זה שייערך בתוך הליכוד״. לדבריו, ״נותרו עוד מחלוקות מועטות על קווי היסוד של הממשלה, אך אין ספק כי גם הן קרובות לפתרון״. שר הביטחון משה יעלון צפוי להישאר בתפקידו, וכך גם שר התחבורה ישראל כ״ץ. השר יובל שטייניץ והשר גלעד ארדן חפצים כאמור בתיק החינוך, ומאבקים פנימיים צפויים גם על משרדי המשפטים וביטחון הפנים, הנחשבים תיקים מבוקשים.
ליברמן צפוי להישאר במשרד החוץ, שאותו ביקש בנט לעצמו, וסופה לנדבר צפויה להמשיך לכהן כשרת העלייה והקליטה. 

יו״ר כולנו משה כחלון ימונה לשר האוצר. ח״כ יואב גלנט יחזיק בתיק השיכון, וכן תקבל המפלגה גם את התיק להגנת הסביבה וראשות ועדה. יו״ר ש״ס אריה דרעי יקבל לידיו, על פי ההערכות, את משרד הפנים במתכונתו המצומצמת וכן את משרד הדתות.