ח"כ עופר שלח תקף את התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו בעקבות חלוקת התפקידים במשרד החוץ: "המשרד שפעם נשא עימו יוקרה וכבוד, הפך תחת ידיו של בנימין נתניהו לבנק לחלקי חילוף לשרים מתוסכלים".

ח"כ שלח אמר כי יגיש בימים הקרובים בשנית הצעת חוק שמטרתה להסדיר את מעמדו של משרד החוץ ולעגן את סמכויותיו. "מדובר בהצעה שגובשה בכנסת הקודמת על ידי רונן הופמן, בתמיכת גורמים מכל סיעות הבית, ונבלמה בדיוק בידי אלו המשתמשים היום במשרד החוץ לחלקי חילוף", הסביר שלח.
 
שלח הסביר את מהות ההצעה: "משרד החוץ יהיה הגוף האמון על ניהול המשא ומתן המדיני, והגוף האחראי על כל ענייני התפוצות, האסטרטגיה, היחסים הבינלאומיים וההסברה, ובכך ישים קץ לכל המשרדים הקיקיוניים".
 
"כנראה כאשר אין מדיניות חוץ לא צריך שר חוץ"
 
"חקיקה היא הדרך היחידה למנוע מראש הממשלה הזה לפרק כל דבר שזז לטובת  צרכים פוליטיים, חייבים להציל את שירות החוץ וענייני החוץ מידיו של נתניהו", אמר שלח.
 
שלח מתח ביקורת על חלוקת התפקידים במשרד החוץ: "לשכת הקשר נתיב הופקדה בידיו של שר הקליטה זאב אלקין, תחום ההסברה ומאבק בחרם ובדה-לגיטימציה נגד ישראל בידי השר לביטחון פנים האסטרטגי ארדן, סילבן שלום - שר הפנים שלכם - קיבל את המשא ומתן המדיני מול הפלסטינים, בעוד יובל שטייניץ חולק יחד עם ארדן את המאבק בחזית האיראנית. כל זאת, כאשר ציפי חוטובלי מכהנת כסגנית שרה עם 'סמכויות מלאות' ושר החוץ בפועל הוא ראש הממשלה. כל אחד קיבל חלק מהתואר, בפועל אין כלום.  כנראה כאשר אין מדיניות חוץ לא צריך שר חוץ". 
 
עוד הוסיף שלח: "מספיק למנות מקורב לראש הממשלה למנכ״ל במקום איש המקצוע שהיה שם קודם, ולהפוך משרד חשוב למחסן של כיבודים ריקים מתוכן לשרים שלא מסתפקים בתפקיד ביצועי".