במהלך חודש דצמבר 2014 היו אמורות להתקיים בחירות פנימיות למוסדות מרצ, אולם עקב הקרבה לבחירות וחוסר הרצון להפריע למהלך הקמפיין התכנסה ועידת מרצ וקבעה כי הבחירות למזכ"ל המפלגה ולהנהלת המפלגה נדחות ויתקיימו לא מאוחר מ-60 יום ממועד הבחירות לכנסת.
לדברי חברי הועדה, מתוך חשש למעמדה, יו"ר המפלגה גלאון לא קיימה את הבחירות וזאת ללא פרסום הודעת דחייה או החלטה רשמית שהתקבלה בועידת מרצ. 
לטענת חברים בועידה גלאון אף הגדילה לעשות וכינסה את ההנהלה שכבר אינה בתוקף בכדי להקים ועדה שתקבע את חברי ועדות הבחירות, הביקורת והחוקה של המפלגה. לטענתם הועדה מורכבת מארבעה חברים מקורבים של זהבה גלאון: פרופ' גליה גולן, ד"ר אליאס מטאנס, השגריר לשעבר אילן ברוך והעיתונאית אבירמה גולן.

חברי הועידה זועמים על מה שלדבריהם נחשב למחטף ולטענתם: "במהלכים האלה גלאון דורסת את הדמוקרטיה במרצ ומבטיחה לעצמה כי המזכ"ל וחברי ההנהלה שיבחרו יהיו אנשי שלומה, תוך התעלמות מהחלטות ועידת המפלגה, אשר בה נשמעים בזמן האחרון קולות גוברים של אי נחת ואכזבה מהתנהלות המפלגה ומנהיגתה בבחירות".

התגובה לטענות נמסרה מפיו של מנכ"ל מרצ, דרור מורג, שהודה כי הועידה לא התכנסה במועד "בגלל צוק העיתים". "בדקתי עם היועצת המשפטית של מרצ, עוה"ד דפנה הולץ לכנר, את הפרשנות לגבי חוות הדעת המיוחסת לה על ידי פעילי מרצ. ואכן, לדבריה, הכינוס הראשון של הוועידה היה צריך להתבצע 60 יום לאחר הבחירות. אך לצערי, המועד להתכנסות נדחה בגלל צוק העיתים ומסיבות אובייקטיביות לאחר מערכת בחירות קשה שחייבה אותנו להיערכות חדשה".