ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני) אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי הוא החליט לשאת עמו נשק עקב גל הפיגועים האחרון: "אחרי שנים שסירבתי, כאזרח, לשאת נשק, בימים אלו אני בוחר להסתובב עם אקדח כדי שאוכל להגיב במקרה חירום. זו עוד עדות לכך שביטחון תושבי מדינת ישראל מידרדר", אמר למראיין רועי כץ.



"דם והרוגים משני הצדדים תהיה תוצאה רעה, בעיקר לנו. המצב מחייב תגובה מהירה, אבל  עם מדיניות של יד כבדה על ההדק", אמר בן ראובן והוסיף כי "הרשות הפלסטינית חלשה מאד ובתהליך אבדן של השליטה הממסדית במרחב. עם זאת, חשוב מאד להמשיך ככל שניתן את השיח עמם ובעיקר את התיאום הביטחוני. יש לטפל בירושלים כמוקד של כלל האירועים - בהרחקת פרובוקטורים ובתיאום עם ירדן בנושא הר הבית".

חבר הכנסת מטעם המחנה הציוני תקף את מדיניות הממשלה ואמר כי "ממשלת ישראל מגיבה, אינה יוזמת, חסרת אסטרטגיה בסיסית וחוט שדרה שיאפשר יציאה למקום טוב יותר. נתניהו הוא כישלון מוחלט בתוצאות, בכל הקשור לביטחון תושבי מדינת ישראל. נכשל בהסכם עם איראן, מסוכסך עם ארה"ב, רוסיה נמצאת על גבולנו עם סוריה ואנחנו רואים סבבי לחימה חסרי תכלית מדינית".
"נתניהו, שהסית כגד ערבי ישראל במערכת הבחירות, שלא יתפלא שחברי ממשלתו מתלהמים, מסיתים והופכים להיות אחד ממצתי התבערה במרחב", הוסיף, "ישראל חייבת לצאת ביוזמה מדינית מול מדינות האזור המתונות, למצות את הסיכוי לייצוב האזור כגד ציר הטרור המתגבר".