שרת התרבות והספורט מירי רגב התבטאה הערב (שבת) בגנות האיסור על הג'ודוקאים הישראלים להתחרות תחת דגל ישראל בטורניר ה"גראנד סלאם", שהתרחש באבו דאבי שבאיחוד האמירויות במפרץ הפרסי. 



"החרם על ישראל בספורט ובתרבות מרתיח ומקומם ובכוונתי להילחם בו. נבחרת ישראל, ככל הנבחרות בעולם, זכאית לייצג את ישראל עם הדגל וההמנון הלאומי בכל תחרות ובכל יבשת. לא אעבור על זה לסדר היום, עם שובה של נבחרת הג'ודו נברר את מה שהיה שם", כתבה השרה בעמוד הפייסבוק שלה.



על אף זאת, הביעה השרה תמיכה בג'ודוקאית ירדן ג'רבי ואף ציטטה את דבריה של ג'רבי ואמרה "חשוב לי לומר לספורטאים שלנו שנאלצים להתמודד עם דילמות קשות מאוד - אני עומדת מאחורי כל אחת ואחד מכם, אנחנו אוהבים אתכם וגאים בכם".


מוקדם יותר התייחסה ג'רבי, שזכתה במדליית ארד יחד עם שגיא מוקי, לביקורת שהוטחה בה על שהשתתפה בטורניר ללא ייצוג לדגל ישראל: "לכל אלה שאומרים שזו בושה - תתביישו אתם, אני מייצגת את המדינה שלי תמיד, בין אם יסתירו את הדגל שלי ובין אם לא, ההחלטה נעשתה מסיבה ביטחונית רק לאחר שהגענו לאבו דאבי ולא מידיעה ראשונית".

עוד הוסיפה ג'רבי: "ברגע שידעתי שלא אתחרה תחת דגל ישראל, ההרגשה שלי הייתה כואבת והיה לי קשה, אבל זה כל כך חשוב להתחרות. לזכות על האדמה הזו זה הרבה יותר חשוב מלא להתחרות כלל".