ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע ללחצי ראשי הרשויות בצפון, חלקם הגדול אנשי ליכוד ובתום ישיבה של ראשי סיעות הקואליציה אצל ראש הממשלה הוחלט לדחות את שינוי רשימת היישובים שיזכו להטבת מס עד לאחר אישור התקציב.  עוד סוכם כי הממשלה תפנה לבג"ץ ותבקש ארכה של 90 יום לגיבוש מפת הטבות המס.

אחרי לחץ פוליטי מסיבי של ראשי רשויות ופעילי ליכוד מהצפון על חברי כנסת ושרי הליכוד הוחלט כי במפה החדשה ראש הממשלה יוסיף עוד 4 יישובים חדשים למפה הכוללת כבר כעת 403 יישובים במקום 182 שנכללו עד כה.
הישובים שיוסיפו למפה הם: מגדל העמק, קרית גת, קרית מלאכי ונצרת עילית - בכולן, מלבד קריית מלאכי,  עומדים ראשי רשויות מהליכוד.  בדיון נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שרי הליכוד אלקין ולוין, צחי הנגבי, משה גפני, שר החינוך נפתלי בנט - שכבר הודיע השבוע כי הוא תומך במפה המקורית ולא חזר על דרישתו להכללת התנחלויות יהודה ושומרון. 

כאמור הוחלט כי כרגע תפנה הממשלה לארכה  מבגצ כשבינתיים יגבשו מפה חדשה אך עדיין עם אותה מסגרת תקציב של  1.2 מיליארד שקל, שתכסה את כלל היישובים. גורם בממשלה אמר למעריב כי "עם אותה מסגרת תקציב ויותר יישובים יהיו עדיין יישובים שיפגעו".