שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס היום (ראשון) לפרסום ב"מעריב" על חוסר ההסכמה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו על זהותו של ראש המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון).



השר יעלון אמר בראיון לרשת ב' כי הוא מצר על כך שבעוד יממה התפקיד לא יהיה מאויש: "אני בהחלט מצר על כך. חשבתי שזה יגיע לאישור הממשלה קודם לכן ואני בסופו של דבר מאמין שזה יגיע" אמר השר יעלון. לדבריו "נעשה פה תהליך מסודר של ועדת איתור, שהמליצה פה אחד באופן לא מפתיע למועמד הטוב ביותר וזה צריך לעבור את אישור הממשלה ואני מאמין שזה מתישהו יגיע לאישור הממשלה, העיכוב מיותר".



אתמול כזכור, פרסמנו ב"מעריב השבוע" כי אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הארגון הביטחוני החשוב הזה יהיה ללא ראש רשמי וזאת בגלל מחלוקת קשה וקרב מרפקים מכוער שמתנהל בחודשים האחרונים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון משה יעלון. סלע המחלוקת הוא ניר בן משה, המיועד לתפקיד ראש מלמ"ב, שעבר את כל הליכי המינוי והאיתור הנדרשים והוא מועמדו של שר הביטחון. אלא שראש הממשלה נתניהו מסרב להביא למליאת הממשלה את אישור המינוי. בן משה הוא המועמד שבו בחר שר הביטחון לאחר דיונים ארוכים של ועדת איתור בראשה עמד מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל. בוועדה היו חברים גם בכיר השב"כ לשעבר ומנכ"ל בנק ישראל, חזי כאלו, סגנית נציב שירות המדינה, איילה אושרי־גונן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר ויו"ר רפא"ל, אלוף במיל' אילן בירן.



הוועדה בחרה, לאחר התלבטות, בניר בן משה, שהיה עוזר בכיר למנכ"ל משרד הביטחון ואיש מלמ"ב בעברו. אלא שכאן העסק נתקע. בנימין נתניהו ביקש אף הוא לראיין את המועמדים, בהם היה גם סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, ולאחר מכן עיכב את הבאת הנושא לאישור הממשלה. חלפו שבועות, שהפכו לחודשים ונתניהו המשיך לסרב להעלות את הנושא. מתישהו נפל בסביבתו של יעלון האסימון: ביבי פשוט מסרב למנות את בן משה. לא לגמרי ברור למה. במשרד הביטחון הוחלט לא לוותר. בחדרים סגורים נמתחת ביקורת לא פשוטה על תפקודו של נתניהו, ואיש לא יודע מהם שיקוליו האמיתיים. ההערכה היא כי מדובר בכיפופי ידיים ובמאבקי כוח אסטרטגיים הקשורים בנושאים אחרים. העובדה שמשרד הביטחון ומשרד האוצר הגיעו בשבוע שעבר להסכם תקציב היסטורי, ללא שיתופו של ראש הממשלה, הרתיחה את נתניהו עוד יותר, וייתכן שדרבנה אותו להמשיך לטרפד את העברת מינויו של בן משה בממשלה. כך או אחרת, הסאגה הזו צועדת לקראת פתרון או עימות חזיתי.