מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם (תיקון מס' 41). מוצע להרחיב את סמכויות ועדת האתיקה ולאפשר לה במקרה של הפרה אתית חמורה לשלול מחבר הכנסת שכר לתקופה או חלק מתקופה שבה הורחק מישיבות הכנסת או הוועדות.



שלילת השכר תהיה לתקופה של עד שבועיים ובפעם הראשונה שבה נשלל שכר מחבר כנסת כלשהו תידרש החלטה פה אחד של כל חברי הוועדה. בנוסף, מוצע לאפשר לוועדת האתיקה לקבוע כי במקרה שבו חבר הכנסת הפר את כללי האתיקה ובמסגרת זו גרם נזק לציוד של הכנסת במשכן הכנסת, ינוכה משכרו שווי הנזק, כולו או חלקו, עד לסכום של 5,000 שקלים. תנאי לכך הוא כי הנזק נגרם בכוונה לגרום נזק או שחבר הכנסת צפה כאפשרות סבירה את שיקרה נזק.



ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) התייחס לכך ואמר: "כולנו בעד שמירה על כבודה של הכנסת ונגד מקרים שחברי הכנסת פוגעים בהתנהלותה ומעמדה של הכנסת. יש כאן שאלה של איזון, יש בידי ועדת האתיקה אמצעים אבל האמצעי החשוב ביותר הוא הסנקציה הציבורית. קל להגיע למצב שבו הרוב בכנסת יפעיל את הכלים האתיים על חברי כנסת שבסך הכל ביקשו להביע דעה מרגיזה שאיננה מקובלת על הרוב".