אלוף במיל' ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת "יש עתיד" שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם רינה מצליח וחגי גולן בעקבות תפיסת הרוצח בן ה-16 שרצח את דפנה מאיר ז"ל בעתניאל. "עוד לא נרגעתי מהלוויה של דפנה", אמר ח"כ שטרן. אני מודה שקשה לי לתפוס איך ילד בן 16 הולך ודוקר אימא לילדים ליד ילדיה בפתח ביתה. אני מזדעזע ואני לא מבין איך, ואיזה אווירה צריך כדי שילד בן 16 ידקור. ולחשוב שהוא לא הראשון, כי ילד בן 13 כבר ניסה לדקור. אבל להזדעזע זה לא תוכנית עבודה. אחרי שאנחנו מזדעזעים צריך לחשוב מה עושים".


"לצד ההספדים שמעתי בלוויה נאומים פוליטיים שלא נהניתי מהם", ציין שטרן. "אנחנו לא צריכים להתחיל מ'תמיד נהיה פה, לעולם לא יזיזו אותנו' ו'לא תהיה שתי מדינות'. אם נחיל עליהם את החוק הישראלי אז ילד בן 16 לא ייקח סכין? בגלל שיש חוק ישראלי על מיליון וחצי פלסטינים? לצד הביטחון שהוא מעל הכל צריך ליצור תקווה אצל הפלסטינאים.

"בואו נדבר על שתי מדינות, כמו שפעם ראש הממשלה שלנו אמר. היום הוא פוחד להגיד את זה בתוך הממשלה שלו, שהיא ממשלה של ימין קיצוני מאוד, ממשלה של אורי אריאל וסמוטריץ'. אז אחר כך שלא נתפלא שבצד הפלסטיני לא מחנכים לשלום. לכן צריך לדבר".



רינה מצליח ציינה שיאיר לפיד, ראש מפלגתו של אלעזר שטרן טוען שאין עם מי לדבר ושצריך לסגת מחלק מהשטחים באופן חד-צדדי. שטרן השיב: "אני יודע מה יאיר לפיד אומר. אני לא צריך שאת תקשרי בינינו. אנחנו לא מצטטים אחד את השני מילה במילה. אנחנו ילדים מספיק גדולים. יש צורך ליצור תקווה, ללכת לפיתרון על בסיס הגושים, צריך לומר את זה, ולטפל במקביל בטרור. כוחות הביטחון מטפלים בו מצוין, ואין מה לעשות, יש לנו נפגעים. טרור באזור שלנו כנראה יהיה, ואנחנו כבר 3-4 חודשים לא נכנסים לפולמוס כדי לתת לממשלה להיאבק בטרור".


"אין ספק שצריך ללכת להיפרדות", קבע שטרן. "נכון שבהתחלה יש לנו בעיה עם הפרטנר, וחלק מהדברים יכולים להיעשות בצורה חד-צדדית. וצריך לומר לליגה הערבית שאנחנו לא מקבלים את הפיתרון שלה, אבל על בסיס הרעיון שלה אפשר להתחיל לדבר. צריך לעשות פה משהו אחר. כי עם הממשלה הזאת, מחר בבוקר גם האמריקאים אנטישמים. עד עכשיו אלה היו האירופאים, אחרי שגריר ארצות הברית אתמול אנחנו כפסע מלהגדיר גם את האמריקאים כאנטישמים, ואז מה אנחנו עושים עם זה? ככה אנחנו מונעים את הילד בן ה-16? ההסתכלות צריכה להיות הרבה יותר רחבה".