יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיע הבוקר (שבת) כי  ישגר מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבחון פתיחת חקירה כנגד חברי הכנסת הערבים מבל"ד, שעוררו סערה לאחר שנפגשו עם משפחות מחבלים. באירוע "שבתרבות"  ב"הבימה" בהנחייתו של פרשן "מעריב" בן כספית, לפיד אמר כי "חברי בל"ד משתמשים בחסינות הפרלמנטרית לתמיכה בטרור והסתה". 



"אין ספק כי יש פה שימוש לרעה בהיותם חברי כנסת בעלי חסינות פרלמנטרית במדינה דמוקרטית, אסור להשלים עם זה, זוהי חציית קו אדום", אמר לפיד, שהתייחס כאמור למפגש של חברי הכנסת מסיעת בל"ד עם משפחות מחבלים. הוא הוסיף כי "עצם הפגישה עם משפחות המחבלים היא קריאה לעידוד טרור ורצח. מיד בצאת השבת ישוגר מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד חברי הכנסת הערבים על הסתה ותמיכה בטרור. צריך לעמוד מול הדבר הזה ולהוקיע אותו". 

שלשום פורסם בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נפגשו עם משפחות של מחבלים שנהרגו בגל הטרור הנוכחי וגופותיהן עדיין מוחזקות על ידי ישראל. על פי הדיווח, חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס, נציגי מפלגת בל"ד בסיעה, הבטיחו לבני המשפחות ללחוץ על הממשלה להחזיר את הגופות המוחזקות כאמצעי הרתעה ואף עמדו דקת דומיה "למען נשמות השאהידים".

 

 "אתם לא יכולים לעודד טרור"

 שר האוצר לשעבר הדגיש כי לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית יכבדו טרוריסטים: "אני לא מקבל את זה שזה משפחות שכולות. זה משפחות של טרוריסטים שנהרגו בזמן שהם מנסים לרצוח חפים מפשע וטוב שהם נהרגו. אני לא מוכן לקבל את ההכלה של משפחות שכולות על כל המשמעויות שיש בה, בחברה הישראלית. אין דבר כזה. זה נורא מפני שלא ייתכן שאנשים שנבחרו במדינה דמוקרטית ילכו לעשות כבוד לטרוריסטים". 

יו"ר יש עתיד תקף בחריפות חלק מחברי הכנסת הערבים, אותם כינה מציתי אש שמעודדים טרור: "כמו אז גם היום אותם חברי כנסת מבקשים לתמוך בטרור ולעודד שפיכת דמים במדינת ישראל. העובדה שבשיא המהומות של אינתיפאדת הסכינים ח"כ באסל רטאס ניסה לעלות להר הבית בידיעה ברורה שזה מצית אש בירושלים, זה אנשים שמעודדים טרור. אנחנו צריכים להתייצב מולם ולהגיד להם אתם לא יכולים לעודד טרור. יש גבול כמה תהיה פה הצדקה לטרור".