בליכוד הביעו זעם הערב (שלישי) על המכשולים שסיעת הבית היהודי מערימה על קידום הצעת חוק ההשעיה שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושנועדה לאפשר להשעות ח"כים מכהנים מתפקידם בשל התנהגות בלתי הולמת ברוב של 90 חברי כנסת. "אנחנו לא מעלים על דעתנו שכאשר ראש הממשלה מביא חוק שיכול לאפשר את הדחת חנין זועבי מהכנסת, מי שיחבל במהלך יהיה הבית היהודי", אמרו הערב גורמים בליכוד.

התגובה החריפה באה בעקבות הודעת סיעת הבית היהודי מהערב כי תתנגד להצעת החוק בנוסחה המקורי. קודם לכן הביעה שרת המשפטים איילת שקד הסתייגות פומבית מהצעת החוק ואמרה כי הדרך הנכונה לטפל במקרים כמו פרשת חברי הכנסת של סיעת בל"ד באמצעות סעיף בחוק המאפשר פסילת מועמדים ורשימות מלהתמודד בבחירות בגלל הסתה, תמיכה בטרור והזדהות עם האויב.
 
סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, הסביר הערב בנאום שנשא בכנס המנהלים הציונים דתיים בים המלח, את הסיבה שבגינה החליטה סיעת הבית היהודי תחילה שלא לתמוך בחוק שיאפשר השעיית חברי כנסת. "אתמול בישיבת הסיעה עלה נוסח של הצעת החוק של ראש הממשלה, שלפיו ניתן יהיה להשעות חבר כנסת עד סוף הכהונה שלו ולמנוע ממנו להצביע ברוב של 90 ח"כים, בעבירה של התנהגות שאינה הולמת חבר כנסת", סיפר הרב בן דהן.
 

"הנוסח לדעתי בעייתי - 'התנהגות בלתי הולמת' זה ניסוח שיכול מחר להיות מופעל נגדנו". מנגד ציין בן דהן, "יש דברים שאי אפשר לשתוק עליהם, כמו על חבר כנסת שתומך בטרור". לדבריו, "אנחנו מציעים במקום משהו מעורפל, לכתוב משהו ממוקד. 'תמיכה בארגוני טרור' או 'פגיעה ביסודות המדינה'. לכתוב דברים ממוקדים". לאור זאת ציין הרב בן דהן, "אנחנו מקווים שהנוסח הזה יתקבל, והוא יותר נכון ואמיתי".

יצוין כי גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הביע התנגדות להצעת החוק כפי שהיא מנוסחת במקור והתריע כי "היום זה נגד ערבים, מחר זה יהיה נגד מתנחלים או חרדים". לפניו הביעה סיעת יהדות התורה התנגדות לכך שהעילה להשעיית או להדחת ח"כ תהיה התנהגות בלתי נאותה.
 
ההחלטה עשויה היתה להכשיל את החקיקה, שאותה מוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי ושר העלייה והקליטה זאב אלקין שביקשו מוועדת החקיקה של הכנסת לקדם את הצעת החוק מטעמה. הועדה תתכנס מחר לדיון ראשון בנושא כדי לאשר את הצעת החוק, שהיא תיקון לחוק יסוד, יש צורך ברוב של 61 ח"כים.