למרות ההכחשות הנמרצות מכיוונו של יו"ר המפלגה, יצחק (ב'וזי) הרצוג, נדמה כי מתחילים להיות קולות אחרים במפלגה באשר לקבלת האפשרות של כניסה לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. כנגד הרצוג, לבני, יחימוביץ' וכבל, שהודיעו כי הם נגד ההחלטה, התייצב ח"כ איתן ברושי, אשר טען כי אסור לשלול את האפשרות, בעיקר לאור המצב הדרמטי בו נמצאת ישראל בתקופה זו.



"בימים הקרובים תתכנס ועידת מפלגת העבודה כשעל סדר יומה קביעת מועד הבחירות ליו"ר המפלגה. בנתונים הקיימים אני מציע לחברים לדחות את הבחירות ליו"ר המפלגה לסוף שנת 2017. אני סבור כי צריך לחדול מהמנהג של החלפת היושב ראש מדי שנתיים וכמו כן סבור כי אין זה נכון לעסוק בכך כעת, כאשר אנו נמצאים בצומת של שלל נושאים מכריעים לעתיד המדינה", אמר ברושי.

לדבריו, "במציאות זו, כשעל הפרק הכרעות גורליות באשר לעתידה ולאופייה של המדינה, אני סבור שיש לשקול הצטרפות לממשלת אחדות בתנאים שלנו, על מנת שנוכל להשפיע על ההחלטות המתקבלות בממשלה ועל מנת להשפיע בעיצוב סדר יומה וכדי שנוכל לחתור לחיזוק ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולקדם את התהליך המדיני לכיוון של היפרדות מהפלסטינים ושתי מדינות. זוהי צביעות שחברים במפלגה מבקרים את מדיניות הממשלה השכם וערב, אך רוצים להמשיך לשבת על הגדר ולצפות מהצד במקום לנסות ולהשפיע מבפנים".

"על פי הקולות שאנו שומעים היום מראשי הבית היהודי, ניכר שהם חוששים מאוד מכניסתנו לממשלה, וזה רק מראה עד כמה חיוני שנצטרף ונמנע החלטות הזויות ומסוכנות שהם מנסים לקדם העלולות להזיק לעתידה ולחוסנה של מדינת ישראל". דבריו של ברושי באים על רקע הפרסומים התכופים על מגעים המתנהלים לכאורה בין המחנה הציוני לבין הליכוד בדבר הצטרפות אפשרית לממשלת נתניהו, מגעים שהוקפאו בעקבות החקירה נגד הרצוג. על פי הדיווחים המגעים בין הצדדים הגיעו עד לכדי פרוט של תיקים שינתנו למחנה הציוני אם תכנס לממשלה אולם לדברי נתניהו עצמו ובכירים במחנה הציוני המגעים מעולם לא הבשילו.
איתן ברושי. צילום: אלון גלבוע