ביקורת חריפה: יו"ר "ישראל ביתנו", חבר הכנסת אביגדור ליברמן, תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע החזרת גופתו של המחבל שביצע אתמול את פיגוע הדריסה סמוך לדולב, בו נפצעו שלושה חיילי צה"ל.  "אם לא בשל כל שאר הסיבות שבגינן צריך נתניהו להתפטר מראשות הממשלה, הרי שרק התנהלותו השערורייתית בעניין החזרת גופות המחבלים מחייבת זאת באופן מיידי".



לדברי ליברמן, בזמן שחייל צה"ל נלחם על חייו בבית החולים לאחר פיגוע הדריסה אמש בדולב, גופת המחבל שביצע את הפיגוע כבר הוחזרה למשפחתו והתקבלה בקריאות עידוד ושמחה על הפיגוע על ידי מאות מתושבי קלנדיה. יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי "הגופה הוחזרה לאחר שרק לפני שבועות ספורים הודיע נתניהו שישראל לא תעביר עוד את גופות המחבלים לפלסטינים".



במתקפה ישירה על נתניהו גינה ליברמן את השבת גופת המחבל ואמר כי "התנהלותו של נתניהו לא רק מבזה את הציבור אלא פוגעת קשות בהרתעה כלפי המחבלים בפוטנציה ומעודדת פיגועים".



כוחות מד"א בזירת הפיגוע בדולב. צילום: מד"א מרחב ירושלים
כוחות מד"א בזירת הפיגוע בדולב. צילום: מד"א מרחב ירושלים



בתוך כך מוסיף להיות קשה מצבו של החייל שנפצע בפיגוע הדריסה אמש. הוא מורדם ומונשם ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים "תל השומר" ברמת גן ועדיין לא יצא מכלל סכנה. שני החיילים שנפצעו ואושפזו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, נמצאים במצב קל.



כזכור, הפיגוע אירע אמש סמוך למחסום הפרסה באזור היישוב דולב שבבנימין ובו נפצעו כאמור שלושה חיילי צה"ל. הרכב ובו המחבל נסע לכיוון הצומת שם פרסו כוחות צה"ל מחסום זמני, החיילים הורו לנהג לעצור לביקורת, אך הוא החל להאיץ את הרכב ודרס את שלושת החיילים. הכוח במקום השיב באש לעבר המחבל והרג אותו.



תחילה הגיעו למקום כוחות רפואה צבאיים וכעבור חצי שעה הגיעו גם אמבולנסים של מד"א, בעוד מסוק צבאי הונחת במקום ופינה את הפצוע הקשה לבית החולים. פרמדיק מד"א רפי פרג'ון, שהיה בזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 20 מטופל ע"י כוח רפואה של צה"ל. הוא היה בהכרה מעורפלת וסבל מפגיעה רב מערכתית. העלינו אותנו לניידת הטיפול הנמרץ ותוך כדי הפינוי לחבירה עם מסוק שנחת בסמוך המשכנו להעניק לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה". מאוחר יותר הפלסטינים דיווחו כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא אחמד ריאד עבד אלעזיז שחאדה, בן 36 ממחנה הפליטים קלנדיה.