משלחת ישראלית, הכוללת בכירים ממשרדי החוץ והביטחון, נפגשה בחשאי בקהיר עם בכירים מצריים במשרד החוץ ובמנגנון הביטחון הלאומי במטרה לארגן פסגה משולשת בין ראש הממשלה בנימין  נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ונשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הפלסטינית מען.



המשלחת הישראלית, בראשות אביבה רז שכטר, מנהלת מחלקת המזרח התיכון במשרד החוץ, הביאה עמה לקהיר שורה של הצעות ישראליות לדיון במסגרת יוזמת הנשיא סיסי. כמו כן דנות המשלחות במצב הביטחוני בסיני. בכיר מצרי הדגיש, כי ״ישראל מתעלמת מהיוזמה הצרפתית ובמקומה פועלת במישור היוזמה המצרית״.



ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, אמר היום, כי הוא מסרב להצעה הישראלית למשא ומתן ישיר במקום שיתוף פעולה עם היוזמה הצרפתית. לדברי חמדאללה, ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנסה להרוויח זמן".



במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס אמר חמדאללה: "הזמן קצר. נתניהו משחק בפיזור רעיונות בעזרת הצעתו למשא ומתן ישיר עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן כדי להרחיק את היוזמה הצרפתית, אבל הפעם נתניהו לא יצליח למרוח זמן מול הקהילה הבינלאומית".



בשבוע שעבר קרא נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, לישראל ולפלסטינים לפעול למען השלום: "יש הזדמנות אמת להשיג את השלום, בצל התנאים באזור. מניסיון אישי השגנו אנחנו ואתם ביטחון ושלום, וזה לא עניין של רצון של ההנהגה, אלא גם רצון של העם".



א-סיסי הזכיר לישראלים, כי ישנה יוזמה ערבית, יוזמה צרפתית וגם מאמצים של ארצות הברית והקוורטט לפתרון סוגיה זו. "אנחנו במצרים לא רוצים לשחק תפקיד עיקרי, אך מוכנים לעשות מאמץ גדול שיביא לסיום הבעיה. על המפלגות וההנהגה בישראל לתאם ביניהן לפתרון סוגיה זו, ואם נצליח בכך, נכנס לעידן שאיש לא יאמין שיגיע". 



ביום שישי דווח בערוץ 10 כי במדינות ערב רומזים על כוונה להציע שינויים ביוזמת השלום הערבית, על מנת שתוכל לשמש כבסיס לחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. על פי הדיווח, המשטרים הערביים, בראשות מצרים ומדינות הפרץ העשירות, אותתו בפומבי על רצונן לשנות את יחסן לישראל בתמורה לקבלת היוזמה. 



כעת מחכים גורמים בבירות ערב לתגובת ראש הממשלה נתניהו להצעתן לדון ביוזמה ולעשות אותה יותר מתקבלת על הדעת עבור ירושלים.