"יש בעיה בתפקידי ראש המוסד והשב"כ. משהו שם עושה אותם שמאלנים. מאיר דגן היה ימני קיצוני אבל אחרי שהוא נכנס למוסד והוא יצא מהארגון הפוך", כך אמר היום יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), באירוע שבתרבות בבאר שבע. 

ח"כ ביטן טען בדבריו כי ראשי מוסד ושב"כ עוברים מהפך במהלך שרותם בתפקיד.  "קורה משהו שאתה לאורך שנים בתפקיד הזה. אני מאמין שזו התפתחות שקרתה להם במסגרת התפקיד", אמר. 
בהקשר זה סיפר ביטן כי ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן ז"ל,  הגיע אליו לסניף הליכוד בראשון לציון וביקש להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת, עוד בטרם התמנה לעמוד בראש המוסד. מאז, ציין ביטן,  עמדותיו של דגן התהפכו מן הקצה אל הקצה. "כולם שם שמאלנים חוץ מאבי דיכטר", התבדח ביטן.

 ביטן התייחס גם לשר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון: "הבעיה המרכזית שלו הייתה שהוא רמטכ"ל על. אנחנו לא צריכים שר ביטחון, שמשרת את הצבא במקום לשרת את המערכת המדינית. יש בעיה עם רמטכ"לים שהופכים לשר ביטחון. הם חושבים שזה לתפקיד לכל החיים".
על ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שתקף בכנס הרצליה בחריפות חסרת תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר ביטן את הדברים הבאים: "ברק היה הרמטכ"ל הפוליטי ביותר. רק משה דיין היה יותר ממנו. הוא היה ראש ממשלה כושל. הוא גר בניו יורק ופעם בכמה זמן הוא בא לישראל ומשמיץ".
עוד אמר יו"ר הקואליציה כי הוא לא פוסל את האפשרות ששר הביטחון אביגדור ליברמן ישוב לליכוד. לדבריו פרישתה של אורלי לוי-אבקסיס מישראל ביתנו הייתה מתוכננת בשל רצונה, לטענתו, להתמודד על ראשות ההסתדרות.
 לגבי המגעים על כניסת המחנה הציוני לממשלה אמר ביטן: "הדרישה שלהם היום היא להוציא את הבית היהודי וזה דבר שאנחנו לא נסכים לו. הרצוג יצליח להכניס לא יותר מ-10 ח"כים מהעבודה. אם הבית היהודי היה יוצא, הוא היה מכניס 20".