לשכת ראש הממשלה זועמת על יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לאחר שאמר בראיון באירוע שבתרבות בבאר שבע, כי כעת לאחר ההסכם עם טורקיה, למנהיג חמאס אסמעיל הנייה יש פוליסת ביטוח מפני חיסול. 



בשלכת ראש הממשלה אמרו בתגובה, כי ח״כ ביטן אינו מצוי בפרטי ההסכם עם טורקיה. "הדברים שאמר אינם נכונים, ואין להם אחיזה במציאות. הנושא לא נדון במהלך השיחות. ישראל שומרת לעצמה את כל הזכויות להבטחת ביטחונה בהתאם לנסיבות שיידרשו".



על ההסכם עצמו אמר ביטן כי הוא טוב לישראל מבחינות ביטחוניות וכלכליות. לדבריו, מערכת ביטחון לוחצת על הדרג המדיני לחתום על ההסכם, משום שהקשר עם הגורמים הביטחוניים הטורקיים חשוב להם. בנוסף אמר ביטן כי ההסכם טוב לישראל מבחינה כלכלית משום שהסחר עם טורקיה עומד על כ-6 מיליארד דולר בשנה.



על האפשרות לניהול מו"מ עם חמאס בעקבות ההסכם, אמר ביטן כי "אנחנו לא יכולים לנהל מו"מ עם חמאס". לדבריו, ייתכן שהסכם הפיוס עם אנקרה דוחה סיבוב לחימה נוסף עם חמאס.



בעקבות תגובת לשכת ראש הממשלה, אמר ח"כ ביטן, כי "בענין ההסכם עם טורקיה. דברי לא הובנו כהלכה. ראשית לא נאמר שיש התחייבות כלשהי בעניין הנייה. ישראל תמיד שמרה על זכותה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה ולא התכוונתי אחרת. יתרה מזאת הובהר לי בצורה חד משמעית כי הדבר אינו כלול כלל בהסכם".



במהלך דבריו אמר ביטן כי יש בעיה בתפקידי ראשי המוסד והשב"כ. "משהו שם עושה אותם שמאלנים. מאיר דגן היה ימני קיצוני אבל אחרי שהוא נכנס למוסד והוא יצא מהארגון הפוך",



ח"כ ביטן טען בדבריו כי ראשי מוסד ושב"כ עוברים מהפך במהלך שרותם בתפקיד. "קורה משהו שאתה לאורך שנים בתפקיד הזה. אני מאמין שזו התפתחות שקרתה להם במסגרת התפקיד", אמר.



בהקשר זה סיפר ביטן כי ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן ז"ל, הגיע אליו לסניף הליכוד בראשון לציון וביקש להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת, עוד בטרם התמנה לעמוד בראש המוסד. מאז, ציין ביטן, עמדותיו של דגן התהפכו מן הקצה אל הקצה. "כולם שם שמאלנים חוץ מאבי דיכטר", התבדח ביטן.