פליט סורי שנמלט מהקרבות הקשים במדינה הגיע היום (שני) למשכן הכנסת כדי לשוחח עם ח"כים ושרים.  זאת במטרה לגייס את תמיכתה של ישראל באופוזיציה הסורית המתונה. נכון להיום צה"ל מספק ציוד הומניטרי לסוריה ומעניק טיפול רפואי במקרים מסוימים לפצועים. לדברי הפליט, הם מעוניינים שהסיוע יהיה רחב יותר ויתבצע באופן גלוי. 

"הגולן הישראלי לא מעניין אותנו, וגם הסוגיה הפלסטינית לא מעניינת את העם הסורי כפי שחשבתם", אמר הפליט, "זה בלוף שנוצר מצד המשטר של אסד כדי ללכד את העם הסורי לצד השלטון. להבהיר לנו שיש לכאורה אויב משותף". 
הפליט הוסיף ואמר כי "הציבור בישראל רואה בסוריה את דאעש, אסד או חיזבאללה. לא מודע לכך שיש קבוצות אחרות שנלחמות בארגונים אלו, שואפות להפיל את המשטר העלאווי ולכונן יחסים עם ישראל. ישראל צריכה להבין שיש לנו רשימת אויבים משותפת ומי שנלחם בהם זה אנחנו. אולם כל פעם שאנחנו רושמים הישגים מול דאעש, אסד תוקף אותנו כדי שלא נתבסס יותר מדי. אנחנו צריכים את ישראל לצידנו."

חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), שהשתתפה בפגישה, אמרה: "מדהים לראות את תהליך ההתפכחות שעובר על חלקים מסוימים בחברה הסורית לגבי היחס שלהם לישראל ועל ההסתה  כנגד ישראל. הם מבינים שביחס לעולם הערבי אין באמת בעיה פלסטינאית משום שאם לא מעניין את העולם הזוועות שעוברות על התושבים בסוריה, ודאי שלא מעניין אותם שלפלסטינאים תהיה מדינה ריבונית".