יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) פוצץ היום (שלישי) את הדיון שזימן בוועדה על "מסמך הח"כים" שבידי המשטרה שתי דקות בלבד לאחר שהחל, משום שהמפכ"ל רוני אלשיך, ראש מח"ש אורי כרמל וראש אגף החקירות של המשטרה ניצב מני יצחקי, שזומנו לדיון אך נעדרו ממנו. לדבריו של אמסלם, מדובר ב"זלזול, יהירות וחוצפה". עם החלטתו הוסיף: "המשטרה הגיעה לאן שהגיעה בגלל אותו זלזול, אותה יהירות ואותה חוצפה. אני לא מתכוון לנהל את הדיון דרך דוברים, לכן אני נועל את הדיון. יחד עם חברי הח"כים נטכס עצה מה לעשות".



"לפני חמישה חודשים שמעתי מבזק ברדיו לפיו ראש אגף חקירות ביקש לאסוף חומרים על אנשי ציבור. הידיעה הטרידה אותי וכתבתי מכתב לשרת המשפטים אילת שקד, בו ביקשתי לדעת אם מתקיים איסוף כזה ואם כן מה תוצאות הבדיקה", הסביר אמסלם. "ב-26.1.16 קיבלתי תשובה שהעניין נבדק מול סגן מנהל מח"ש וכי 'לא היו דברים מעולם'. לכן, ביקשתי מראש אגף חקירות ניצב מני יצחקי, מהמפכ"ל ומראש מח"ש להגיע לדיון היום. אך הם לא הם באו. כרגיל, זה זלזול, יהירות וחוצפה", תקף יו"ר הוועדה. 



"אילוצי לו"ז"

מהמשטרה נמסר כי "עקב אילוצי לו"ז לא יכלו ראש אגף החקיקות והמפכ"ל להתפנות במועד קצר שכזה. כמובן שמפאת כבוד הכנסת המשטרה שלחה נציג בכיר- המשנה ליועמ"ש המשטרה, נצ"מ אלעזר כהנא, על מנת להעביר את התייחסות המשטרה ולענות על שאלות חברי הכנסת". עוד נמסר: "צר לנו כי הדיון הסתיים כך וכפי שכבר הובהר מראש, נשמח לעמוד לרשות חברי הכנסת במועד מאוחר יותר ולהשיב על שאלותיהם, כמובן במגבלות המשפטיות הנוגעות להליכים המתקיימים".  



פוצץ את הדיון. דוד אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



עבירות פליליות לכאורה של ח"כים

כזכור, לפני כשבוע וחצי נחשף בערוץ 10 כי יצחקי הנחה את יחידתו ליצור מסמך המכיל מידע רגיש אודות כל חברי הכנסת שכיהנו בקדנציה הקודמת והכולל בין השאר חשדות לכאורה לביצוע עבירות, חלקן גובלות כביכול בפלילים. עוד עלה כי יצחקי דאג לאגור מידע על חברי כנסת אשר כיהנו בעת ניסוח המסמך (יולי 2014) וריכז במסמך סודי חומרים ומידע אודות עבירות ששמם של חברי הכנסת נקשר אליהן, לכאורה, לרבות עבירות פליליות אשר יתכן ומצריכות חקירות פליליות. כמו כן נוספה לאותו מסמך רשימה של עדים שניתן יהיה לזמנם בבוא העת במידת הצורך כדי לגבש את החשדות כנגד חברי הכנסת. עד כה לא נעשה שימוש במסמך השמור כביכול ואף בעבר נזהר ראש אח"מ הקודם, ניצב יואב סיגלוביץ, מלגבש מסמך שכזה כדי להימנע לכאורה מלזות שפתיים ושיקולים בלתי כשרים בבואו להורות על פתיחה בחקירה כנגד חברי כנסת ואושיות פוליטיות ציבוריות.



ממשטרת ישראל נמסר אז בתגובה כי "מדיניות ראש אח"מ הנה לבדוק כל מידע מודיעיני במקצועיות וביסודיות ולמצות עד תום כל הליך המחויב מתוקף תפקידנו. כל איסוף או שליפת מידע נעשה כפוף לדין ולסמכות המוקנית לנו על פי דרישת הגורמים המוסמכים במשטרה ובגופי האכיפה משיקולים מקצועיים גרידא וברגישות הראויה וכן מדווח על פי חוק".