טרגדיה בקריית ארבע:הלל יפה אריאל בת ה-13.5 נרצחה הבוקר (חמישי) בעודה ישנה במיטתה, לאחר שמחבל בן 17 חדר את גדר היישוב ונכנס לבית. רינה, אמה של יפה אריאל, אמרה בגלי צה"ל כי "הבת שלי פשוט ישנה, היא הייתה ילדה שמחה, בא מחבל, רוצח ורצח אותה. אני אמא, אני קטונתי, אני רק מבקשת שכל אחד יתבונן בכאב. תבואו לנחם, תבואו לחזק, תבואו להגיד שקריית ארבע שלנו הוא עדיין מקום שאפשר לחיות בו".



יעל קלווין, דודתה של יפה אריאל התראיינה ברשת ב': "הלל הייתה בלילה של ריקוד, היא שמחה ורקדה, היא ישנה יותר מאוחר, נכנס מחבל מתועב, רצח אותה בשינה, בתוך ביתה. כולם בצער ובכאב גדול. אני חושבת שעצם זה שנכנסים לבית, אנחנו צריכים תעוזה גדולה להיכנס להר הבית, ולהגיד זה המקום שלנו, כי אף מחבל לא ייכנס לבית שלנו. זאת ילדה זהב, ילדה חכמה, עם מידות טובות, יפהפייה, באה אחרי כל כך הרבה שנים של יזע. זה כאב גדול עבור כל הנוכחים כאן".



אביה של הנרצחת, עמיחי אריאל, הוא בן דוד של שר החקלאות אורי אריאל שאמר ל"מעריב אונליין": "הרצח הזה הוא תוצאה של הסתה של אבו מאזן שמדבר על מרעילי בארות, מה שברור הוא שאין לנו פרטנר ובין הירדן לים תהיה מדינה ריבונית אחת היא מדינת ישראל. אנחנו משאירים את הנקמות לה'. הנקמה שלנו היא בנייה והשתרשות בארץ. צריך לעשות את זה תמיד, אבל עכשיו אנחנו צריכים לעשות את זה ביתר שאת".



חדרה של הלל יפה אריאל לאחר הרצח
חדרה של הלל יפה אריאל לאחר הרצח



עדינה כהן, המחנכת של הלל, כינסה את 26 בנות הכיתה של הלל, לכאוב, להתאבל ולדבר על התחושות הקשות. היא שיתפה את "מעריב אונליין" בדמותה של הלל שעלתה בשיחה מפי חברותיה: "מדובר בילדה מדהימה, איכותית ושמחה, שתמיד רצתה לעשות הכל בצורה הכי הכי מושלמת. היא תמיד רצתה לעזור לכולם, הכל היה אצלה בשקט ובשלווה כל הזמן חיפשה את הנקודה העמוקה של כל דבר. הלל היתה ילדה מיוחדת מאוד, מלאת שמחה, היתה רוקדת ואהבה מאוד לצחוק". חברותיה מספרות שהזיכרון האחרון שיש להן מהלל הוא הנסיעה חזרה אמש מהופעת ריקוד, נסיעה בה הלל לא הפסיקה לצחוק ולהצחיק את כולן.



"היא מאוד אהבה בעלי חיים והיה אכפת לה מהם", סיפרה אחת מבנות כיתתה, "היא תמיד ראתה מה לא טוב וקלטה את הדברים ועזרה למי שקשה לו, הייתה מאוד אכפתית. היה חשוב לה, רצתה לתת ולתרום משלה, מאוד מכבדת את כולם, מורות וחברות כאחד".


 


"הלל תמיד מאוד השתדלה לא לפגוע", סיפרה חברה אחרת, "היא היתה ילדה ערכית מאוד". עדינה כהן, המחנכת שלה, הוסיפה, "מצד אחד ילדה, עם כל השמחה והעוצמה של הגיל הזה ומצד שני בגרות ועומק וגובה ואיכות. אני פשוט לא מבינה", הוסיפה כשדמעות חונקות את גרונה.



אחת מחברותיה שיתפה את שאר הבנות בהודעת הוואטסאפ האחרונה שקיבלה מהלל יפה: "את יכולה לבוא למסיבת פיג'מות אצלי ביום ראשון ד' תמוז?". הטריוויאליות של ההודעה מצמררת אותן. הלל היתה מארגנת ערבים לבנות הכיתה ומקפידה שהאירוע יהיה מושלם, תוך שהיא יורדת לפרטים. בשנה שעברה ארגנה ערב כיתתי מוצלח במיוחד שהבנות נזכרות בו בכאב. "הייתה מאוד מאוד צנועה, גם בפנים וגם בחוץ", הדגישה חברה אחרת. הבנות ומורתן ניסו לחשוב כיצד לתעל את הכאב הנורא לכיוונים יצירתיים. אחד הרעיונות שהועלו היה לעשות עצרת תפילה לנשים ביום רביעי, שתקרא 'עצרת הלל'".



תגובות נוספות הגיעו מהמערכת הפוליטית - שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ״ץ (הליכוד): "יש לגרש עוד הלילה את משפחתו של הרוצח לסוריה או לעזה. רק גירוש משפחות מחבלים יכול לשמש אמצעי הרתעה מפני ביצוע מעשי רצח על ידי צעירים מוסתים שחונכו לשנאה ולרצח יהודים. פניתי אל חה״כ דוד ביטן מגיש החוק שיזמתי להביא אותו מידית להצבעה במליאת הכנסת".



ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "מעניין יהיה לבחון איך יכנה ח"כ אחמד טיבי את הרוצח שרצח היום ילדה בת 13 במיטתה. גם הוא שאהיד בעיניך? מעניין יהיה לבחון איך תגיב חנין זועבי לפיגוע מהבוקר והאם שוב היא תתבלבל ותקרא דווקא למי שחיסל את המחבל רוצח. אין מילים לתאר את הכאב מהפיגוע הבוקר. יהיה זכרה של הנרצחת ברוך. נשלח מכאן את התנחומים למשפחה ונאחל החלמה לפצוע".



כזכור, יפה אריאל נדקרה הבוקר במיטתה על ידי מוחמד טראיירה מהכפר בני נעים שליד חברון, שחדר את גדר היישוב. בתחילה הוגדר מצבה אנוש, אך לאחר מאמצי החייאה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים, נקבע מותה והלווייתה תתקיים בשעה 18:00 בבית העלמין בחברון. בנוסף, נפצע בן 31, חבר בכיתת הכוננות שהוזעק למקום יחד עם גבר נוסף, התעמת עם המחבל, חיסל אותו ונפגע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים "הדסה עין כרם", עם פגיעת ירי בפלג הגוף העליון והתחתון, כשמצבו בינוני עד קשה ובהכרה.



המחבל מוחמד טראיירה
המחבל מוחמד טראיירה