מה עומד מאחורי הדחייה של העברת בתי הספר המקצועיים ממשרד הכלכלה למשרד החינוך? למעריב אונליין נודע היום (ראשון) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ככל הנראה עומד לפצל את סמכויות משרד הכלכלה, והבטיח לשר הרווחה, חיים כץ, שיקבל את האחריות על יחידת המסחר והתעסוקה, שהיא הממונה על בתי הספר.



משרד הכלכלה כולל יחידות משרדיות ויחידות סמך הפועלות בתחומי התעשייה, המסחר והתעסוקה. אם אכן יבוצע הפיצול שהבטיח נתניהו לכץ, שר הרווחה יקבל את האחריות על יחידת התעסוקה שכאמור אמונה על בתי הספר המקצועיים. לכן, לבקשתו של השר כץ שמעוניין להביע את עמדתו בנושא, נדחתה היום בישיבת הממשלה ההצבעה על העברת האחריות על בתי המקצועיים למשרד החינוך, למרות שלשכתו של שר החינוך, נפתלי בנט כבר הוציאה הודעה המברכת על כך.




"דחייה לא ברורה"



לאחר ההחלטה לדחות את העברת בתי הספר המקצועיים לאחריות משרד החינוך, אמר בנט: "אסור שתלמידי החינוך המקצועי בישראל ישלמו את מחירם של שיקולים פוליטיים קטנים. יש תמימות דעים בקרב אנשי החינוך והתעשייה שהמהלך חיוני לילדים".



לדברי בנט, מדובר בשינוי שישפר את התנאים של תלמידי החינוך המקצועי: "למה אלפי תלמידים לא יזכו לבחינות מגן, מסעות לפולין, סטנדרטים של איכות הוראה פדגוגית, מורים מוסמכים ועוד? משרד החינוך ערוך להעניק להם חינוך מקצועי ואיכותי ולעטוף אותם בכל מה שנדרש".



נפתלי בנט, פלאש 90
נפתלי בנט, פלאש 90



בנט הביעה פליאה על דחיית האישור ואמר כי "במשך חודשים קידמנו את המהלך החברתי הזה, ולא ברור למה לפתע דוחים זאת. איחוד עשרת אלפים התלמידים מבתי הספר המקצועיים עם תלמידי משרד החינוך הוא צעד חברתי שכל כולו נועד לצמצום פערים בחברה הישראלית. אני קורא לשר הכלכלה וראש הממשלה להתעלות מעל שיקולים פוליטיים צרים ולהביא לאישור מיידי בממשלה".



בתוך כך, מחוץ למשרד רה"מ כ-200 הפגינו במחאה על הרצון להעביר את בתי הספר המקצועיים לאחריות משרד החינוך. בין המפגינים תלמידי בתי הספר המקצועיים, אנשי חינוך וחברי האיגוד המקצועי לנוער בהסתדרות הנוער העובד והלומד. לטענת המוחים, הסכמים קיבוציים מופרים ובתי ספר שעברו בשנתיים האחרונות ממשרד הכלכלה למשרד החינוך עזבו את המודל המשלב עבודה ולימודים. "על ממשלת ישראל לעשות שינויים באופן שקול ואחראי, אסור להזניח אותנו", קראו התלמידים לקראת הדיון בהחלטה שצפויה לעבור בישיבת הממשלה.