בושה גדולה בכנסת. רק שלושה שרים ופחות ממחצית חברי הכנסת הטריחו עצמם היום (שלישי) למליאת הכנסת, שם נערכה ישיבה מיוחדת לציון עשור למלחמת לבנון השנייה בנוכחות נשיא המדינה ראובן ריבלין ומשפחות שכולות.



בתום הדיון נזף אדלשטיין בחברי הכנסת ואמר: "אני רוצה להתנצל בפני המשפחות השכולות, גם אלה שנמצאים ביציע וגם אלה שצופים בנו על כך שרוב חברי הכנסת בחרו שלא לכבד את האירוע בנוכחותם במליאה. אם אנחנו מדברים על איחוי הקרעים בין ההנהגה לציבור בישראל אז אולי זה הדבר הקטן, לפני שמגיעים להיות ראש הממשלה, או שר החוץ או שר הביטחון, לפחות להגיע ולשבת כאן בכיסא".



גם ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס לחסרונם של חברי הכנסת, וכתב בטוויטר כי זאת "בושה וחרפה שמליאת הכנסת הייתה כמעט ריקה כעת בטקס הזיכרון למלחמת לבנון השנייה. הממלכתיות היא לא המלצה אלא חובה עליונה לנבחרי ציבור". 


במהלך הישיבה נכחו בבניין הכנסת 87 חברי כנסת, אולם לישיבה עצמה נכחו רק 50. בשולחן הממשלה ישבו כל הזמן ארבעה שרים, כשראש ממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט נשארו כל הזמן, אולם שר הביטחון אביגדור ליברמן יצא ונכנס ואילו שר החקלאות אורי אריאל הגיע בשלב מסוים והחליף שר אחר. 



יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן-שם, תקף בחריפות את חברי הכנסת והשרים שנעדרו מהישיבה ואמר כי "זה ביזיון. זו פגיעה בזכרם של הבנים שנפלו במלחמה. המעט שחברי הכנסת היו צריכים לעשות הוא לכבד את המשפחות בנוכחותם. מילא שאנחנו צריכים לרוץ ולהתחנן בפניהם להשתתף בטקסי זיכרון מחוץ לכנסת אבל פה? בתוך המשכן? כשרק שלושה או ארבעה שרים יושבים ליד השולחן הממשלה וכשליש מחברי הכנסת בלבד נוכחים בישיבה זה ביזיון שאין כדוגמתו".



בן שם אמר כי בתום הישיבה, לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטין התנצל מעל דוכן הנואמים בפני המשפחות השכולות על היעדרותם של חברי הכנסת, הוא ניגש לנשיא המדינה ומחה בפניו על ההיעדרות המסיבית של הח"כים: "אמרתי לנשיא ריבלין שזה לא מתקבל על הדעת. ביקשתי ממנו שיטפל בנושא. הנשיא אמר לי בתגובה שהם לא ראויים לתפקידם. לדעתי חברי הכנסת צריכים לעשות חשבון נפש עם עצמם".