שר החינוך נפתלי בנט מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו והכוונה לדחות את פתיחת תאגיד השירות הציבורי החדש. "בשעות האחרונות הולכת ומתחוורת לי התמונה. הצבר החוקים להגבלת התקשורת מעורר דאגה עמוקה לעתיד חופש הביטוי. תקשורת חופשית היא הבסיס לדמוקרטיה", כך כתב בנט הערב (שלישי) בטוויטר. 




גורם בליכוד הגיב על דברי בנט, ואמר כי "תמוה מאוד שהשר נפתלי בנט, שבהובלתו תמכה מפלגת הבית היהודי בחוק לסגירת עיתון "ישראל היום", מביע פתאום חרדה עמוקה לחופש הביטוי".

כזכור, יו''ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ''ל משרד התקשורת הודיעו אתמול כי החליטו לדחות את סגירת רשות השידור לתחילת שנת 2018, זאת מכיוון שלדבריהם השידור הציבורי החלופי אינו מוכן עדיין לשידורים מלאים ורציפים. בהודעה שנשלחה מטעם דובר ההסתדרות נכתב: "בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנושא רשות השידור ובהמשך לשיחות שניהל יו''ר ההסתדרות ניסנקורן עם מנכ''ל משרד התקשורת שלמה פילבר, השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדיין לא ערוך". עוד נמסר כי "מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא, על דעת יו''ר ההסתדרות ומנכ''ל משרד התקשורת, תידחה סגירת רשות השידור לתחילת 2018. יש עוד לוודא שהשידור הציבורי יהיה כפי שגם ציין ראש הממשלה, שידור מירושלים כבר מיום השידורים הראשון". 

בתגובה, חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה כי בכוונתה לקיים דיון על ביטול הרפורמה בוועדה לביקורת המדינה, מכיוון שלטענתה מדובר בזלזול בכנסת: "ראש הממשלה בכובעו כשר התקשורת יחד עם יו''ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, החליטו לחסל סופית כל ניסיון לקיים שידור ציבורי על פי חוק שאותו ראש ממשלה אישר בקדנציה הקודמת". 

חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) ביקר גם הוא את ההחלטה לדחות את ביצוע הרפורמה ואמר: "זהו כישלון אישי מהדהד של נתניהו. הוא החריב את רשות השידור הקיימת לטובת רעיון הזוי ולא מעשי. עכשיו נשארנו עם שני בתים: האחד הרוס למחצה והאחר בנוי למחצה. חרפה".