חברת הכנסת שלי יחימוביץ', (המחנה הציוני) תוקפת בחריפות את יו"ר סיעתה, ח"כ יצחק הרצוג, על הצעתו לקיים את הפריימריז לראשות מפלגת העבודה רק בעוד שנה. "הארכת כהונה מלאכותית להרצוג בלי פריימריס אינה חוקתית ואינה דמוקרטית ותכניס את המפלגה לקמפיין ממושך והרסני בשיא משבר האמון עם הציבור. יש לקיים בחירות כחוק, לשים אותן מאחורינו, ולהתפנות ליעדים הלאומיים. בעד פתיחת השורות, בעד אומץ לב, בעד חוט שידרה, בעד ניקיון כפיים, בעד דמוקרטיה", כתבה אתמול יחימוביץ' לתומכיה ב"עיתון סופשבוע" שלה, שנשלח מידי סוף שבוע לכ-100 אלף איש.



עוד כתבה יחימוביץ', בין היתר, כי "השבוע הקשה הזה המחיש שוב עד כמה המדינה זקוקה לאופוזיציה חזקה, נחושה, אמינה, בוטחת, מלהיבה, מעניקת תקווה – שפניה אל יעדים לאומיים, ולא אל עסקנות וקומבינות פנימיות. זה לא סוד שיש משבר אמון חריף כלפינו בציבור, מתובל ביאוש ובגיחוך. והוא המריא לשיאים חדשים אחרי ניסיונות הזחילה לממשלה, בכל מחיר".



"והנה דווקא בעצם ימים אלה, הרצוג מבקש להאריך לעצמו כהונה שלא כחוק, עד יולי 2017, כלומר הארכה בפועל של שנה וחודשיים מהמועד הקבוע בחוקת המפלגה. בלי לבקש את אמונכם, ובלי לעמוד לבחירה באמצעות הגוף היחיד שיש לו זכות חוקית לכך: חברי מפלגת העבודה".



"שום יו"ר מפלגה לפניו לא העז לעשות זאת. לא רבין, לא פרס, לא פואד, לא עמיר, לא ברק, בוודאי לא אני. והנה דווקא בעת חולשה ורפיסות רעיונית ציבורית ופוליטית – מגיע מחטף אנטי דמוקרטי הרסני, שמחמיר את מצבנו עוד יותר, ולוקח את מפלגת העבודה לקמפיין פנימי ארוך ומדמם של 13 חודשים. זו פגיעה אנושה".



"שיאים חדשים של פלגנות"


יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס היום (שבת) לדבריה של ח"כ יחימוביץ' ואמר: "התרבות הפוליטית של יחימוביץ' מגיעה לשיאים חדשים של פלגנות. מי שחתרה תחת כל יו״ר מפלגה לא יכולה להטיף מוסר על דמוקרטיה בתנועת העבודה. את המנהיגות שאני מוביל להסכמות ושלמות המפלגה אעמיד להצבעה מול הסכסכנות והאלימות של יחימוביץ'".



עוד אמר הרצוג: "לפני שבוע איימה יחימוביץ' שאם דרישותיה לא יתקבלו היא תכונן אנרכיה במפלגה. למפלגת העבודה יש ועידה דמוקרטית עם חברים ערכיים ואידאולוגיים לא פחות ממנה והם מבינים שיש להשלים את שיקום מוסדות המפלגה. דרכי הביאה את המפלגה שלנו ל-24 מנדטים. לא אתן לאיומים ואנרכיה להשתלט על הבית. הצעתי תזכה לרוב דמוקרטי גדול וסוחף בוועידה ומשם נצא עם בשורה של תיקון והתחדשות".



"צריך להרחיב את השורות"


גם חברת הכנסת ציפי לבני התייחסה לנושא. באירוע "שבתרבות" שנערך בכפר סבא, אמר לבני כי על האופוזיציה להקים גוש משותף: "אני חושבת שמאז הבחירות היינו צריכים להרחיב את השורות, לא להתכנס פנימה. מפלגת העבודה יותר עסוקה בעצמה במקום להיות עסוקה במה שכולנו צריכים לעשות, ומה שאני רוצה לעשות עכשיו זה להרחיב את השורות ובמקום שזה יגמר בפריימריז במפלגת העבודה לעשות פריימריז פתוח לציבור כמו בארה"ב, שפונים לכל אחד בציבור שמאמין במה שאנחנו מאמינים".



"הפעם אני לא אלך לפוליטיקאים כפי שניסיתי ב-2013 עם לפיד ויחימוביץ, אלא לציבור שיידע מי הם אותם פוליטיקאים שהם מתכוונים להצביע לו. הרעיון של ללכת יחד במחנה הציוני הצליח להקפיץ את המחנה שלנו ל-24 מנדטים, זה לא מספיק ומאז הבחירות יש פחות תקווה אבל אני לא רוצה לחכות לבחירות ואני לא חושבת שהציבור שלנו צריך לחיות בייאוש שאין תקווה כי אין מי שמייצג גם את הביטחון וגם את הכריזמה וצריך להילחם על מה שקורה פה". 



הפעם היא הולכת לציבור. לבני. צילום: פלאש 90
הפעם היא הולכת לציבור. לבני. צילום: פלאש 90



ואילו חבר הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה, דניאל בן סימון, אמר באותו אירוע כי "במפלגת העבודה יש יצר להחליף את היושב ראש. מי שמנצח צריך לברך אותו, כשהלכתי לברך את יחימוביץ' באותו יום גזרתי את גורלי. עמיר פרץ אמר לי שכבר לא אהיה חבר כנסת. ראיתי שבאתי לברך אותה לבד. כשהייתי מגיע לישיבה שם אף אחד לא אמר לשני שלום, היחיד שאמר לי שלום היה פואד בן אליעזר שביקש ממני להעיר אותו כשהישיבה תסתיים".