גורם בלשכת ראש הממשלה טען הערב (שבת) כי הדחייה מעוררת המחלוקת בתאריך עליית תאגיד השידור הציבורי החדש נבעה מאמירה של מנהל התאגיד, שכביכול טען כי לא יהיה מוכן עדיין לשידור בתאריך המיועד. 

"ראש הממשלה אינו רוצה לשלוט בתקשורת, אלא לפתוח אותה לתחרות שתביא לריבוי דעות", אמר הגורם. "ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שיכול לעמוד מול לחצי גורמי השליטה בתקשורת כדי להביא לתחרות חופשית, כפי שעשה בכלכלה".

סביר כי התדרוך הוא הכנת הקרקע ל"ירידה מהעץ" של נתניהו ביחס לדחיית עליית שידורי התאגיד, לאחר שהבין כי גורמים פוליטיים רבים יתנגדו למהלך. כפי שנחשף לראשונה במעריב, מחר צפוי שר הביטחון אביגדור ליברמן לומר לראש הממשלה כי גם הוא מתנגד לדחיית שידורי התאגיד הציבורי. "מדובר בעלות תקציבית גבוהה ולכן אי אפשר לשנות את תחילת שידורי התאגיד ", אמר ליברמן למקורביו. 

שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התנגדותו של ליברמן מצטרפת להתנגדותו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושל שר האוצר משה כחלון. דחיית שידורי התאגיד כרוכים בשינוי חקיקה שאמור לעבור בועדת השרים לחקיקה ובהצבעה בכנסת. 
מחר ועדת הכלכלכה תתכנס בנושא. בדיון ישתתפו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ובכירי התאגיד החדש.  בסביבת ראש הממשלה גוברת ההערכה כי לאור ההתנגדות והעלות הגבוהה תהיה דחייה קצרה בלבד של שידורי התאגיד.