מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר, הודיע כי החליט לתמוך בקיום הפריימריז לראשות המפלגה ביולי 2017 על מנת לאפשר את פתיחת הדלת למועמדים חדשים שיתמודדו על הנהגתה, כדי שאפשר יהיה לנצח את נתניהו ואת הליכוד בבחירות הבאות.



בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו ובאיגרת לאלפי צירי ועידת העבודה, כתב ח"כ בר כי אחד השיקולים המרכזיים שהביאו אותו לתמוך בקיום פריימריז לראשות המפלגה עד ליולי 2017, הוא "היכולת האמיתית שלנו לבחון ולהשאיר דלת פתוחה לכוחות ומועמדים חדשים שיבואו להתמודד ולפעול במפלגה ובהנהגתה".



"אני יודע שיש מי שלא יהיה לו נעים לשמוע את זה, אך לא רק שזה חשוב, לצערי זה אולי אף יהיה קריטי לחיזוקנו ותפיסתנו בציבור לקראת הבחירות הבאות מול נתניהו והליכוד. ולא רק מולם, אלא גם מול לפיד, כחלון והאחרים אשר מולם ניאבק על קולות בתוך הציבורים שלנו. זה גם יקבע במידה רבה את תקרת המנדטים אליה נגיע בבחירות הבאות".



"לא נעים לשמוע? נכון, אבל כולם יודעים שזה כך. טובת המפלגה וכוחה בציבור ובבחירות הבאות חשובים יותר מכל דבר אחר. המדובר פה במדינה שלנו לעזאזל, בעתיד שלה ושל ילדינו, וביכולת שלנו להוות אלטרנטיבה ולשלוח את הממשלה הכושלת הזו הביתה. נקודה", הוסיף במה שנתפס כחוסר אמון שלו באפשרות שאחד המועמדים הפוטנציאלים לראשות העבודה - יצחק הרצוג, שלי יחימוביץ', אראל מרגלית ועמיר פרץ - מסוגלים להצעיד אותה לניצחון על נתניהו בבחרות הבאות.



יו"ר מפלגת העבודה, הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
יו"ר מפלגת העבודה, הרצוג. צילום: אבשלום ששוני



בהתייחסו לתסיסה הגוברת במפלגה לנוכח הכוונה להביא בסוף החודש לאישור הוועידה הצעת החלטה לקיים את הפריימריז ביולי 2017 אמר ח"כ בר: "שמעתי במהלך סוף השבוע על אי אלו חברים במפלגה (לא רבים לשמחתי) שאיימו ב'אנרכיה', ב'פיצוץ הוועידה', ובעוד מיני מטעמים דומים".



"אז ראשית, מי שמכיר אותי טוב יודע שקשה לי עם איומים, ועל אף שאני בדרך כלל לא מתייחס לאיומים מסוג אלו, או לאיומים בכלל, אני מציע להם לרדת מהעץ הזה ומאיומים מסוג זה. זה לא עבד בעבר בשום ועידה שניהלתי, תחת אף יו"ר או יו"רית, וזה לא יעבוד גם הפעם. אם מישהו חושב שדרכים אלימות או לא לגיטימיות ישיגו לו משהו חוץ מלהוסיף ולהרוס את שמו של הבית שלנו מבפנים, הוא טועה. זה לא יקרה. לא אתן שזה יקרה".



"המפלגה היא הבית שלי, היא הבית המשותף של כולנו. יש לה תפקיד חשוב בהיסטוריה ואני רוצה להאמין שגם בעתיד של מדינתנו! בואו נשמור עליה. בואו נשנה את אותו מנגנון השמדה עצמית ההרסני והמאוס שלצערי הורס אותנו שוב ושוב", הוסיף ח"כ בר. לאחר פרסום המכתב הבהיר ח"כ בר כי הדברים אינם מכוונים כלפיי היו"ר הרצוג, אלא מדברים באופן כללי על הצורך לחזק את שורות המפלגה לקראת הבחירות הבאות.



יצויין כי גם נציג התנועה הקיבוצית במפלגת העבודה, ח"כ איתן ברושי, הביעה תמיכה בקיום הפריימריז בעוד כשנה כדי לאפשר למועמדים מבחוץ לרוץ לראשות התנועה. "אני סבור שההצעה לקיום פריימריז ליו"ר המפלגה בחודש יולי 2017 (שנה מתאריך הוועידה) היא נכונה ותאפשר לעוד מועמדים חדשים נוספים להצטרף למרוץ ולחזק את המפלגה, אמר ברושי".