חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) קוראת לתומכיה במפלגת העבודה להגיע מחר לוועידת המפלגה ולהצביע נגד הצעתו של היו"ר יצחק הרצוג לדחות את הבחירות להנהגת התנועה בשנה. באגרת ששלחה היום (שבת) לתומכיה כתבה ח"כ יחימוביץ' כי "אי אפשר לדרוש מנתניהו דמוקרטיה כשאנחנו רומסים אותה בתוך הבית. עם בכיינות לא בונים מנהיגות".



לדברי יחימוביץ', "בשעה שאנחנו מנהלים מערכה קשה מול הפגיעה האנושה של נתניהו בדמוקרטיה, זה בלתי נתפש שבתוך מפלגת העבודה תירמס הדמוקרטיה ברגל גסה".



"הצביעו נגד ניסיונותיו של הרצוג להאריך לעצמו כהונת יו"ר שלא כדין ובניגוד לחוקה. הגנו על חבריכם, המתפקדים ה'רגילים' שזכותם לבחור נשללת. אמרו לו: 'לא'", כתבה יחימוביץ' לצירי הוועידה.



"לא להידבקות בכוח לכיסא, לא לדימום פנימי מתמשך. לא לזחילה לממשלת הימין. לא לקומבינות. כן לפריימריז בהקדם, במועדם, ולפי החוקה. כן לפתיחת שורות. כן להתחדשות. כן לחוט שדרה ערכי. כן לאומץ לב אידאולוגי ופוליטי. כן לדמוקרטיה", הוסיפה יחימוביץ'.



פריימריז בעבודה, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני
פריימריז בעבודה, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני



הועידה תתכנס מחר אחר הצהריים בבית החייל בתל אביב. אתמול החליט המוסד לעתירות של מפלגת העבודה, בעקבות עתירה של חברי הכנסת אראל מרגלית, שלי יחימוביץ' ועמר בר-לב, כי ההצבעה על הצעת היושב ראש תהיה חשאית, אם עשרה אחוזים מצירי הוועידה יתמכו בכך. לאחר מכן היום החליטו הרצוג ומזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר כי תתקיים מחר הצבעה חשאית גם ללא צורך בהצבעת עשרה אחוזים מהועידה.