סערת התאגיד הציבורי: שר האוצר, משה כחלון, התייחס הבוקר (שני) לקולות הקוראים לדחיית השידור הציבורי, ואמר בראיון לגלצ כי "צריך להוציא את הממשלה הזו לחופש. להוציא אותם דחוף מאוד לחופש, לפני אשפוז. את כל הממשלה". כחלון התנגד בעבר לדחיית פתיחת התאגיד בשנה וחצי, והגיע עם ראש הממשלה לפשרה לפיה התאגיד ייפתח בחודש אפריל. 



במקביל לכך, יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, התראיין הבוקר לעניין בראיון לתחנת הרדיו 103FM, והמשיך לקדם את יוזמתו לסגור את התאגיד: "התייעצתי עם נתניהו והוא נגד זה", אמר בהתייחסו לעמדה הרשמית של ראש הממשלה. "אבל אני גם ח"כ מהשורה, ויש לי עמדות", הוסיף ביטן. "חלק משרי הליכוד תומכים בי, רוב הח"כים תומכים בי, וגם ראש הממשלה במצב הזה יצטרך להתיישר עם הקו שלנו, עם הקו של הליכוד". 





לעמדת כחלון מצטרפת גם השרה לשעבר לימור לבנת, שהעבירה ביקורת על התנהלות הממשלה בנושא וצייצה: "הולכים ומתמעטים השרים הממלכתיים על פי משנתם של ז׳בוטינסקי ובגין בליכוד, התנועה שלי. שלי?"





דברי רגב: "אמירות הגובלות בפשיזם"


עמדה דומה הביעה השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל הבוקר, שטענה כי דבריה של רגב אתמול הן "אמירות הגובלות בפשיזם". רגב אמרה אתמול במהלך דיון שעסק באופי התכנים בתאגיד "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו?". גמליאל ציינה בראיון לגלצ: "אמרתי לראש הממשלה שחלילה וחס לא ידביקו לא לנו ולא לו את האמירות הללו". לדבריה, "ברגע שבאים לטעון שאנחנו במערכת ציבורית מקימים תאגיד ציבורי ואנחנו כממשלה צריכים לשלוט בו זה מפחיד לחשוב שאנחנו חיים בעידן כזה".



בנוסף, גמליאל התייחסה לצורך בגיוון בתאגיד החדש: "אנחנו צריכים לזכור שאנחנו מדינה דמוקרטית אנחנו בונים תאגיד ציבורי על מנת שלציבור הרחב תהייה איכות בשידור ציבורי, לעלות לנושאים לסדר היום ולהציף אותם וסוגיית הגיוון היא קריטית. שלל דעות, עמדות. לא צריך לבוא בקיבעון מחשבתי, וזה היופי בדמוקרטיה". שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) הגיב בפייסבוק על דבריה של גמליאל ושיבח אותה: "השרה גילה גמליאל מוכיחה אומץ פוליטי וציבורי מהו.  היא מהווה אלומת אור באפלה".



מפלגת הבית היהודי תקפה מוקדם יותר הבוקר את נתניהו ואת תנועת הליכוד בעקבות פוסט שפורסם בעמוד המפלגה בפייסבוק: "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס, שתומכים במאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד". מטעם הבית היהודי נמסר כי "נתניהו שוב יורה בתוך הנגמ״ש. כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בנייה, כשנכנע לחמאס וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת. והכי מגוחך, שהוא יורה בנגמ"ש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי (״היכנסו מתחת לאלונקה״), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם. נגמרו ימי ילדי הכאפות".



דקות לפני שפורסמה התגובה המפלגתית צייצה שרת המשפטים איילת שקד: "הליכוד מרסס בתוך הנגמ"ש. 3 הודעות הוציאו השבוע נגד הבית היהודי. פעמיים שתקנו. לא נשתוק יותר".