גוברת הדרישה בליכוד למנוע את קבלתו של הראפר יואב אליאסי, המכונה "הצל" לשורות המפלגה. השר צחי הנגבי שלח הערב (ראשון) מכתב למנכ"ל המפלגה, גדי אריאלי, בו ביקש להודיע לצל על דחיית בקשתו להתקבל לליכוד. הנגבי כתב כי בהתאם לחוק המפלגות, לכל אזרח במדינה יש אומנם זכות להיות חבר במפלגה, ואולם מפלגה היא התאגדות וולונטרית שזכאית, על פי כללי הייסוד שלה - תקנון המפלגה או חוקת המפלגה - לדחות בקשה של אזרח להימנות עם חבריה. זאת במקרה שבו סבורה המפלגה כי הצהרותיו של מגיש הבקשה או מעשיו, סותרים במפורש את דרכה ואת מטרותיה.



בהקשר זה הביא הנגבי ציטוטים מתוך פוסטים שכתב הצל בדף הפייסבוק שלו, בו הסביר כי הוא מבקש להפוך את הליכוד למפלגת ימין אמיתית ולא ל"מפלגת התנצלויות" או "מפלגת יישור קו עם השמאלנים". הצל קרא לתומכיו להתפקד גם הם לליכוד: "ביחד אנחנו נחזיר את הליכוד לימין, ולעם. אז תקראו לנו 'שומרי הליכוד', זה כנראה מי שאנחנו, ואם יש כמה יפי נפש שיעקמו את האף, אז יהיה להם אף עקום. תודה רבה, וביחד ננצח".



צחי הנגבי נגד הצל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צחי הנגבי נגד הצל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"נזק ממשי לליכוד"


הנגבי ציין במכתבו כי הצל "בז לדרכנו, הוא מגדף את התנועה, הוא לועג לה, והוא מבקש לכפות עלינו את 'דרכו' שלו, באמצעות 'השתלטות עוינת' של 'האחים שלו' השותפים להשקפת עולמו". לדבריו, קבלת בקשתו של אליאסי להצטרף לשורות הליכוד תגרום לליכוד נזק ציבורי כבד וממשי. בתוך כך מזכיר הנגבי כי די היה לליכוד עם ניסיון השתלטות דומה של משה פייגלין ואנשיו.



"מבדיקה שעשיתי עולה כי בקשתו של מר אליאסי להצטרף לליכוד טרם נמסרה למחלקת רישום החברים של התנועה. במידה ותוגש בקשה בחתימת מר אליאסי, חובה על מחלקת רישום החברים לפעול מכוח סמכותה בסעיפים 7 ו-8 לחוקת התנועה (פרק ג': חברות) ולהודיע למבקש על דבר דחיית בקשתו להצטרף לתנועת הליכוד", סיים הנגבי.



כזכור, בשבוע שעבר חתם הצל על טופס התפקדות בלשכתו של ח"כ אורן חזן, מעשה שגרם תגובות נזעמות. במעריב נחשף כי ח"כ בני בגין מתנגד להצטרפותו של הצל לתנועה. לאור התנגדותו פתח הראפר במסע הכפשות נגד ח"כ בגין ובני משפחתו.



 אורן חזן ו"הצל" יואב אליאסי. צילום: ניר רגב
אורן חזן ו"הצל" יואב אליאסי. צילום: ניר רגב