שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון עושה צעד נוסף לעבר עצמאות פוליטית, עם הקמתה של "מנהיגות אחרת", עמותה לקידומו הפוליטי. כך נודע אתמול ל"ג'רוזלם פוסט".יעלון פרש מהכנסת ותקף את הליכוד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליף אותו בתפקידו ומינה במקומו את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שמפלגתו הצטרפה לקואליציה.



אולם יעלון נותר חבר הליכוד ועדיין עשוי להתמודד על ראשות הממשלה מטעם המפלגה. הוא שומר את כל האופציות פתוחות, והעמותה שהקים יכולה לשמש עבורו פלטפורמה ליצירת מפלגה חדשה בעתיד או לשיתוף פעולה עם מפלגות קיימות. העמותה החדשה תסייע לו בעבודתו ברחבי הארץ. בכוונת יעלון להיפגש בחסות העמותה עם מגזרים שונים באוכלוסייה. 



יעלון בהודעה על התפטרותו. צילום: אבשלום שושני
יעלון בהודעה על התפטרותו. צילום: אבשלום שושני



בשבוע שעבר, מתח יעלון ביקורת על המערכת הפוליטית ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא ראוי שמערבים את הצבא בפוליטיקה. תוקפים גורמים שמסייעים שמסייעים למשול, למשל התקפה על התקשורת, צה"ל וערכיו ואת מערכת המשפט. לכן החלטתי להתמודד על ההנהגה הלאומית". על חקירות ראש הממשלה נתניהו, אמר יעלון כי "ישנה תחושת בושה וכלימה ממה שקורה למעלה. חקירות שנפתחות ונסגרות, חקירות נגד ראש הממשלה ושר שהינו אסיר לשעבר". בביקורת הוסיף יעלון: "אם אין אמון בהנהגה אין מנהיגות".