ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק לא יוזמן לוועדת המשנה למודיעין. זאת לאחר שסירב להיפגש עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר (ליכוד) כדי להסביר לו למה התכוון כשהאשים בשבוע שעבר את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהימור כושל שגרם נזק ביטחוני לישראל.



כמה חברי כנסת ובהם עמר בר־לב (המחנה הציוני) פנו ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר (הליכוד) בדרישה לזמן את ברק לוועדת המשנה למודיעין כדי להסביר את דבריו.



"בעקבות הצהרותיו הפומביות של אהוד ברק על נזק ביטחוני אסטרטגי שנגרם כביכול למדינת ישראל, התקשרתי אליו ביוזמתי וביקשתי להיפגש עמו כדי לשמוע פרטים על הנושא ובהתאם לכך לקבל החלטה כיו"ר ועדת חוץ ובטחון ויו"ר ועדת המשנה למודיעין. לצערי, אהוד ברק דחה בקשתי לפגישה שכזו מכל וכל", אמר אמש ח"כ דיכטר.



לדבריו, "ועדת המשנה איננה תוכנית כבקשתך, לא של בכירים לשעבר ולא של זוטרים. היא מתכנסת על פי החלטת יו״ר הוועדה כאשר השתכנע שיש לכך הצדקה. הרף הנמוך ביותר לכך הוא מידע באשר לסיבת הבקשה להופיע בפני הוועדה. כשמר ברק יאות לשתף את יו״ר הוועדה בנושא שלשמו הוא מבקש להופיע בפניה, אפשר יהיה לבחון את הבקשה בצורה רצינית ומכובדת, גם משום בכירותו. אם מר ברק ירצה להיפגש עם יו״ר ועדת חוץ וביטחון ולהעביר את הדיון לפסים ענייניים יותר מאשר רק כותרות בתקשורת, הזמנתי בעינה עומדת".



בתוך כך החריף הליכוד בסוף השבוע את תגובתו על ההתקפות האחרונות של ברק נגד נתניהו. בהודעה שפרסם הליכוד נאמר כי “ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות מדינת ישראל. ניסיונותיו הפאתטיים לחזור למערכת הפוליטית דרך מתקפות חסרות בסיס וחסרות אחריות על ראש הממשלה גובלים בהפקרות. מוטב שאותו ברק, שאיבד את אמון העם במהירות שיא של כשנה בתפקיד, יפסיק להטיף מוסר לראש הממשלה נתניהו, שזוכה לאמון הציבור פעם אחר פעם.”