פוליטיקאים מהמגזר החרדי ומהבית היהודי דורשים לדחות את הקמת הטרמינל החדש בתחנת רכבת השלום בתל-אביב, פרויקט הנדסי מורכב שאמור להתרחש בשבת הקרובה ולהביא עמו את חסימת נתיבי איילון. חברי הכנסת מבקשים להעביר את הפרויקט ללילות חול כדי למנוע חילול שבת. 



"עבודות אלה, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה, יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה שלה סטטוס קוו . תהליך זה מוביל דה פאקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל", ציינו דרעי, ליצמן וגפני במכתב מיוחד הערב (חמישי) וסיכמו: "נוכח הדחיפות ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך, כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו".
 
שר התחבורה ישראל כץ הגיב לדברים בשיחת ועידה עם ראשי המפלגות החרדיות ואמר שחוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב בנושא ביצוע עבודות הרכבת בשבת. 

בשיחת הוועידה הבהיר להם כץ כי הדרך החוקית היחידה למנוע את העבודות בשבת היא ביטול ההיתרים על ידי שר העבודה חיים כץ, דבר שיחייב נימוקים מקצועיים, או פנייה לראש הממשלה לקבלת החלטת ממשלה שתנחה את חברת הרכבת לבטל את העבודות. הוא ציין שקיימת עמדה חד משמעית של המשטרה שמזהירה ושוללת את ביצוע העבודות ביום חול.
"חשש ממשי מפני חילול שבת אדיר בחברה ציבורית תוך הפרת הסטטוס קוו. השבת כיום שבתון היא ערך יהודי וסוציאלי. מקווה שיבטלו", צייץ בטוויטר ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) והוסיף כי לידעתו ראש הממשלה בודק את אפשרות העניין.  
 
בצלאל סמוטריץ'. "הפרה של הסטטוס קוו". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
ברכבת ישראל הבהירו שמדובר בהחלטה שאינה בסמכותם. "קיבלנו היתר כדין ומבחינתנו, העבודות נכון לעכשיו מתבצעות כמתוכנן, אבל זה לא תלוי בנו", הבהיר גורם ברכבת ישראל.
בהנהלת רכבת ישראל הזהירו מפני המשמעויות של דחיית העבודות: "הדחייה תוביל לפגיעה חמורה באופן ישיר בציבור הנוסעים, תגדיל משמעותית את העומס בכבישי ישראל ותגרום לדחייה מהותית בלוחות הזמנים לסיום הפרויקט", ציינו ברכבת והבהירו שאם העבודות תתבצענה במהלך השבוע, התנועה בנתיבי איילון צפון ובגשר השלום תופסק ליום וחצי, לא יהיה מענה למאות אלפי כלי רכב ורבבות נוסעים, דבר שיביא לקריסת מערך התנועה ושיבושים קשים בתנועת הרכבות, מכיוון שתחנת השלום לא תופעל בעת ביצוע העבודות.

ח"כ תמר זנדברג התייחסה בעמוד הפייסבוק שלה לסוגייה וכתבה "השר כץ אמנם עידכן את ראשי הסיעות החרדיות על דחיפות וחיוניות העבודות כבר לפני חודש, אבל מה שמספק את גפני, ליצמן ודרעי לא מספיק טוב בשביל סמוטריץ. הכותרת באתרי החרדים והחרד״לים יותר חשובה, ולכן פנה סמוטריץ לא פחות מאשר ללשכת ראש הממשלה (!) שמעסיק עצמו בשעות אלה בשאלה האם יהיו עבודות או לא. אז רק תזכורת קטנה לכולם: מדינת ישראל היא לא מדינת הלכה. אין חובת שמירת שבת, בטח ובטח לא כאשר יש צורך בטיחותי, שאחרת עלול חלילה לסכן נוסעים או להשבית את הרכבת ביום אחר. אפשר רק להסתכל על התקלה שהתרחשה היום בגלל שריפה כדי להבין מה קורה כשעושים עבודות בשעות עבודת הרכבת". 
 
אם העבודות להרחבת תחנת השלום לא יידחו, החל ממחר אחה"צ (16.30) ועד למוצאי שבת (20.30) ייסגרו לתנועת כלי רכב נתיבי איילון לכיוון דרום באזור מחלף השלום וגשר השלום שמעליו.
ברכבת ישראל ציינו שהעבודות יכללו הנפת והתקנת שני מבני ענק באורך של כ-60 מטרים ובמשקל כולל של 560 טון פלדה, אשר ישמשו בסיס לרצפת אולם הטרמינל הדרומי החדש שיוקם בתחנת רכבת השלום.