כנגד בנימין פואד בן-אליעזר, שהלך לעולמו הערב (ראשון) בגיל 80, התנהלו הליכים משפטיים, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין קבלת שוחד, הלבנת כספים והפרת אמונים בעת שהיה איש ציבור. במקביל, סבל בן-אליעזר ממצב רפואי קשה, לאחר שעבר השתלת כליה וסבל מבעיות לב. עורך הדין יעקב וינרוט, שייצג את בן-אליעזר בתיק הפלילי שהתנהל נגדו, התראיין הערב לבן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", וסיפר על השיחה האחרונה ביניהם: "עם פואד דיברתי לאחרונה לפני שבועיים. הוא נשמע כדרכו. כל עוד פואד היה ער הוא נשמע כמו פואד, אבל אחר כך הוא נכנס לטיפול נמרץ ובטיפול נמרץ קשה לדבר, אי אפשר לדבר. הוא זכאי אחרי המוות ולא זכה לראות את הזכאות שלו".



בחודש אפריל האחרון דחה היועץ המשפטי לממשלה בקשה של עורכי דינו של בן-אליעזר לעיכוב הליכים בתיק עקב מצבו הבריאותי. "בבקשה לעיכוב ההליכים חשבנו שנוכל להביא לו לפחות איזו בשורה מרעננת ומעודדת, ואת זה לא הצלחנו לעשות", אמר עו"ד וינרוט. "כל מי שקרא את חוות הדעת הרפואיות הבין במה מדובר, אני מתפלא. פנינו ליועץ המשפטי בכמה וכמה פניות ועדכנו אותו בהחמרה של המצב שהייתה הדרגתית, בתוך המצב הגרוע הייתה החמרה. לא קיבלנו אפילו תשובה שמכתבנו התקבל. לדאבוני פואד נפטר כמו שהוא נפטר. הוא נפטר זכאי, לא מעוכב הליכים".





ייתכן והיה חשש ממקרים בהם נאשמים טוענים למצב רפואי בעייתי, למרות שלא כך הדבר באמת.


"אם היו מגבים לי את זה סטטיסטית, עובדתית, הייתי מקבל את הטיעון הזה. אין כדבר הזה. תאמין לי שהמצב הוא הפוך. וכשאני שומע שבשירות בתי הסוהר אפשר לתת את כל הטיפולים, אז בשרי נעשה חידודים חידודים. אבל זה עוד דבר. זאת עוד סוגיה. לכמה אנשים קוצרו החיים מפני שהם נכנסו לבתי סוהר. אבל זה בסדר. זה אני כבר מקבל. אבל פה היה מקרה של סכנה מוחשית, מידית, והרופא של המדינה עצמו קבע שזה המצב, לא הרופאים שלנו.


בנימין (פואד) בן אליעזר. צילום:פלאש 90



כזכור, בן-אליעזר שב לדיוני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בשנת 2011, לאחר שאושפז למשך 40 יום עם דלקת ריאות חריפה וחשש לחייו. "ההידרדרות במצב הרפואי הייתה אצלו כל כך טרגית", אמר וינרוט. "כשהוא הציג את המועמדות שלו לנשיאות המדינה, הסיכויים של השתלת הכליה היו 80 ל-100. את בעיית הכלייה אפשר היה לפתור לעומת בעיית הלב שלו, שאי אפשר היה לפתור. אחרי החקירה המשטרתית זה התהפך, היחס הפך להיות של 20 ל-80".

לסיום אמר פרקליטו: "אני לא יכול להגיד מה בער לו להיות נשיא, כי זו שאלה אישית מאוד שרק האדם עצמו יכול להשיב עליה. לא הכרתי אותו באופן אישי עד הייצוג ולכן אין לי יכולת בכלל להבין את היצר הפוליטי, שאצלי לא קיים בכלל, כך שקשה לי לענות על זה".