בהמשך לסערת השבוע ובעוד אביו, ד"ר יוסי בילין, תקף את בנימין (פואד) בן אליעזר רגע אחרי מותו, בחר בנו של ביילין, גיל, לצאת בסטטוס משלו על פואד 'שלו': 'פואד היה איש של אנשים. הראיה לכך היא שאיש לא קרא לו בנימין. אני מכיר אותו הרבה מאוד שנים. הוא ידע לעזור, להסתחבק. כשהגיע למקום מסוים, כולם מיד רצו לחבק אותו, להתקרב אליו. הוא היה איש חשוב, גם כשלא נשא בתפקיד חשוב. הוא ייזכר לעולם בזכות המגע החם והאנושי. חבל לי שהשנים האחרונות הן הזכירות יותר ודווקא בהן קרו דברים שמעיבים על הזיכרון. חבל לי".



גיל, מעשי אבות אינם סימן לבנים?


"פואד היה בן אדם. היו לו דברים טובים והיו לו דברים לא טובים".



זה היה אנטי תזה למה שאבא שלך כתב, או שזה היה מהלך עצמאי?


"זה היה במהלך עצמאי. הכרתי את פואד שנים והייתי פעם מאוד פעיל באגודת הסטודנטים ועשיתי הרבה דברים עם פואד ועכשיו אני חוזר למפלגה, הפעם בתור מועמד לפריימריז. אני מכיר את אותם אנשים והכרתי את פואד שנים. הדברים הטובים שיש להגיד עליו הם דברים אמתיים וחשובים".



מה אתה אומר על מה שאבא שלך עשה?


"יש לי בעיה עם התזמון שהוא עשה את זה. אני מאוד מכבד את אבא שלי, אני לא מסכים אתו לגבי התזמון".



אמרת לו משהו על זה?


"כן, דברנו על זה כמה פעמים, על הדברים ועל המחלוקות. הוא מונע מהאמת הפנימית שלו".



ולא אכפת לו מדעת הקהל?


"זה לא שאכפת לו או לא. מה שמניע אותו זו האמת שלו, הראייה שלו, האמונה שלו, וזה מה שהכי חשוב לו והוא מאמין שזה באמת הכי חשוב. זו הדרך שלו כל החיים. לדעתי זה מה שהרים אותו וזה גם מה שהפיל אותו בחלק גדול מן המקרים".



השם "ביילין" יעזור לך במפלגת העבודה?


"בדיוק היום כשאת שואלת את השאלה את רואה שיש לו גם יתרונות וגם חסרונות. יוסי הוא איש מאד ישר וחכם, ואמיץ ואיש חזון וזה גם שם מוכר לחיוב. מצד שני בדיוק כמו שדיברנו לפני רגע, הוא הולך עם האמת שלו עד הסוף וזה פוגע בו, ואני בטוח שבגלל שזה אותו שם משפחה זה בחלק מהמקרים יפגע גם בי גם אם אני לא אעשה שום דבר ולא אסכים עם הדברים, אני בטוח שזה יפגע בי גם".



בן אליעזר. צילום: פלאש 90
בן אליעזר. צילום: פלאש 90



בתוך כך סרב אתמול ביילין לחזור בו מהדברים הקשים שהטיח בבן אליעזר שעות ספורות בלבד לאחר שנודע על מותו, שלשום בלילה. בראיון ליעקב אילון בערוץ הראשון אמר ביילין, עמיתו בעבר של בן אליעזר במפלגת העבודה: "קודם כל, זה כמובן ערב עצוב שנפטר אדם, אבל אני לא מוכן להצטרף ל'אחרי מות קדושים'. לא לכן באתי לאולפן. בעיני הוא היה הפוליטיקאי הכוחני, הדורסני. הוא היה פוליטיקאי שלא היה צריך להיות מועמד של מפלגה גדולה כמו מפלגת העבודה לנשיאות, ודאי לא לתיק הביטחון, למרות שלמעשה שרון עשה את התפקיד הזה".



ביילין הוסיף באותו ראיון כי "אני מקווה שהשנים האחרות, השנים של העלייה שלו לארץ, השנים של הצבא, היו שנים ראויות הרבה יותר מהשנים שלו בפוליטיקה הישראלית". הוא גם התייחס לחשדות נגד בן אליעזר, ואמר: "אני ממש נחרדתי שהוא היה מועמד לנשיאות. זה אדם שכל השנים היה על הגבול. היו דברים איומים של מבקר המדינה, היו תיקים שנסגרו. הוא חשב כמו אולמרט, שהוא יכול להרשות לעצמו ללכת על הקו ושלעולם לא יתפסו אותו".