הממשלה קיימה הבוקר (שלישי) ישיבה מיוחדת לקראת פתיחת שנת הלימודים ביום חמישי, אולם את החגיגיות החליף בשלב מסוים עימות קולני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר האוצר משה כחלון, לנוכח הפערים הגדולים בין המרכז לפריפריה בנתוני הזכאות לבגרות שפרסם אתמול משרד החינוך.



שר האוצר כחלון תקף את נתניהו על הנצחת הפערים ואחוז הנמוך לזכאות לבגרות בפריפריה ואמר שלא יכול להיות נתון נמוך כל כך ושבפריפריה התלמידים יופנו למסלול מקצועי. "צריך לקחת אחריות. הכל חינוך", אמר כחלון. "צריך להשקיע יותר בחינוך".



נתניהו לא נשאר חייב ותקף את כחלון חזרה תוך שהוא דופק על השולחן, ואמר לו כי למרות שבממשלת רבין השקיעו בחינוך ההישגים ירדו. "אתה תדאג לצמיחה במשק ואני אדאג לחינוך", אמר ראש הממשלה. כחלון ענה שהוא כן דואג וכי שני הדברים לא סותרים.



נתניהו הוסיף שחייבים יזמות עסקית שתביא לשיפור החינוך וכי ברוסיה הכלכלה קרסה למרות שכולם היו מהנדסים. על כך ענה שר האוצר כי


לא הגיוני שבצפון תל אביב זה ארצות הברית ואילו הפריפריה זה רוסיה הקורסת.



מקורבי ראש הממשלה מכחישים כי היה עימות בינו לבין שר האוצר ואומרים כי נתניהו טוען כי חינוך לבדו לא מספיק. "כדי שאזור יתפתח צריך פוטנציאל צמיחה ומודלים של שוק חופשי. אין מתיחות ביחסי ראש הממשלה ושר האוצר".



בלשכתו של השר כחלון סירבו להגיב בנושא