הסערה סביב התבטאותו של מפכ"ל המשטרה לגבי יוצאי אתיופיה נמשכת. אחרי שהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, גיבה את רוני אלשיך, גם הוא חוטף ביקורת. כזכור, ארדן אמר הלילה (רביעי) כי "מפכ"ל המשטרה לא הצדיק את תופעת 'שיטור היתר' כנגד ישראלים יוצאי אתיופיה ולא גיבה אותה. הוא אמר באומץ שיש בעיה כזו ושהמשטרה מטפלת בה. הישראלים יוצאי אתיופיה הם בשר מבשרה של החברה הישראלית וחלק ממשטרת ישראל עצמה ואנו פועלים יחד עם בני הקהילה ומנהיגיה כדי לתקן את שגיאות העבר".



"הסברו של המפכ"ל לא נועד בשום אופן להצדיק את שיטור היתר אלא לתאר את הלכי הרוח של השוטרים שגרמו להם בעבר לפעול באופן שגוי. כל תיאור אחר של דבריו או הסקת מסקנות לכיוון ההפוך איננה נכונה", הוסיף.



ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), שאמש אמר כי דבריו של אלשיך מעוררי חלחלה, הגיב הבוקר לדברי ארדן ואמר כי "שיטור יתר זאת מכבסת מילים. קוראים לזה התנשאות, אפליה ובסוף גזענות. אם טועים במילה, טועים בתופעה".



"מכבסת מילים". ח"כ נחמן שי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"מכבסת מילים". ח"כ נחמן שי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



"המפכ"ל צריך להתנצל"


בתוך כך, יו"ר ועדת העליה והקליטה של הכנסת, ח"כ אברהם נגוסה, התייחס גם הוא לדבריו אמש של מפכ"ל המשטרה, ואמר כי "אני לא מופתע מדברי המפכ"ל. אני רגיל לתופעות כאלה. דברים כאלה לא היו צריכים להיאמר. אנו פוגשים כל יום בגישות כאלה גם במשטרה, במערכות החינוך והתעסוקה. אנו כל יום פוגשים את הגישות האלו".



"המפכ"ל התקשר אלי והסביר לי למה התכוון. הוא אמר לי שלא התכוון לפגוע. אמרתי לו שבכל זאת שהוא צריך לקום ולהתנצל בפני הקהילה והחברה הישראלית ואני שוב קורא לו לעשות את זה. מה שיצא מפיו מקומם ויש צורך בהתנצלות. לצערי, יוצאי אתיופיה נתקלים בשיטור יתר. יש להם בעיה לצאת מהבית כי הם חשודים. מדובר בצעירים ילידי הארץ ששירתו בצה"ל. בימים אלה, כשברקע עלו ניסיונות רבים לחזק את האמון בין הקהילה והמשטרה, באו דברי המפכ"ל ושוב העלו את חוסר האמון בין הקהילה והמשטרה".