הרעש שעוררו דבריו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, כשטען שמהגרים מעורבים יותר בפשיעה ולכן טבעי ששוטרים יחשדו בבני העדה האתיופית יותר, לא הותירה גם את גבי גזית אדיש ותכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" הוא מתח ביקורת על אלשיך ועל השר הממונה, גלעד ארדן. 




"למפכ"ל המשטרה יש פה גדול, שבמקום לסגור אותו ואז גם לרזות קצת ולדבר פחות שטויות, הוא פוער אותו לעתים קרובות מדי. העיפרון הכי מחודד בקלמר המשומש של משטרת ישראל. שוב זה קורה לך, שוב מעידה מגושמת בנוסח שוטרי הסרטים של לואי דה פינס. שוב הפה הגדול מקרקר שטויות ואחר כך אלף כבאים מנסים להרגיע. כל כך מגוחך שהשר לביטחון פנים משמש שוב כסנגור של המפכ"ל חסר הרגישות. כי אלשיך, שבא ממנגנוני החושך, שם לא חשוב מה אתה אומר, אלא את מי אתה מטלטל, עדיין לא הבין שהעולם תחת אור השמש עובד אחרת". 



"זוכרים לו את השטות המקוממת שלא חוקרים תלונות אנונימיות? גם דוברת המשטרה מודה שהניסוחים לא היו מוצלחים ושמי שאשם בזה שיותר אתיופים יושבים בכלא או נעצרים על ידי המשטרה זה לא האתיופים, אלא מי שקלט אותם בסגנון של בית אריזה שקולט בוטנים ואגסים ולא בני אדם. רוני אלשיך יתברר בסוף כמפכ"ל טוב ואני בטוח שבפעם הבאה, כאשר יכתוב את הרצאתו, יעביר אותה קודם לאנשים רגישים ממנו, שימחקו בטוש שחור את המעידות ואז ילך למיקרופון ויעביר מסר מדויק ולא יצטרך שוב למלמל דברי התנצלות".



לאחר מכן פנה גזית הורים ששכוחים את ילדיהם: "יש לי עצה פרקטית לכל אלה ששוכחים את התינוקות שלהם באוטו עד מוות, או כמו אתמול באוטובוס, או שלא שמו לב שהילד מסתובב ברחוב על סף התייבשות. אתם לא יודעים לטפל בילדים שלכם? אתם יורדים מהאוטובוס בלי העגלה עם התינוק בתוכה? יש לכם יותר מדי ילדים, אז אתם לא סופרים אותם? אז אולי מספיק להשריץ ילדים? לכו תקנו קונדומים כבר".



"מה נסגר אתכם, כל הדפוקים שמפקירים את ילדיהם? על מה אתם חושבים בלילה כשאתם מתייחדים זה עם זו ומייחלים לתינוק בריא וחמוד? איזה עתיד אתם רוקמים לו? ואיזה מקום הוא תופס בחיים שלכם, כשאתם זורקים אותו כמו שקית קניות במושב האחורי, או באוטובוס, או ללא השגחה ברחוב? אתם, שבקיאים בהלכה, מיישמים בדבקות את פרו ורבו ומלאו את הארץ. אבל אלוהים לא התכוון שתמלאו את הארץ בגופות של תינוקות שהופקרו למותם".



"גבי גזית" כל יום ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו