יחסי ישראל וארצות הברית נמצאים בשפל והיום (ראשון), יומיים לאחר ההצבעה באו"ם שסיבכה את ישראל, מתחילים בירושלים לבצע צעדים לא פשוטים. משרד ראש הממשלה זימן את שגרירה של ארצות הברית בישראל, דן שפירו, לשיחת נזיפה בעקבות המקרה, שהוביל להחלטה קשה נגד המדיניות הישראלית במועצת הביטחון, לראשונה מזה 36 שנה. דקות ספורות לאחר ההודעה הזאת, נודע כי נתניהו ביטל שיחה שהייתה אמורה להיות עם ראשת ממשלת בריטניה החדשה, תרזה מיי, שרק לפני מספר שבועות, נשאה נאום שכונה "פרו ישראלי". השיחה היתה אמורה להתקיים בוועידה הכלכלית בדאבוס. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לא נקבעה פגישה עם ראש ממשלת בריטניה, כך שלא בוטלה כל פגישה".



יתרה מכך, במהלך ישיבת הקבינט ביקש נתניהו מהשרים לא להיפגש עם בכירים מהמדינות התומכות בהצעה ואף לא לטוס למדינות אלה, כלומר - ספרד, בריטניה, צרפת, סין, רוסיה, יפן, ניו זילנד ועוד. לטענת גורם בכיר, לא היה מדובר בהוראה נחרצת אלא בבקשה.



נתניהו, שמאז אתמול נוקט בצעדים נגד המדינות שנתנו להצעה לעבור (14 בעד, נמנעת אחת - ארה"ב, ואפס מתנגדות), כבר זימן לשיחה את כל השגרירים בישראל אשר נתנו ידם למהלך. במשרד החוץ כבר שלחו את הזימונים לשגרירי סין, רוסיה, צרפת, בריטניה, ספרד, מצרים, יפן, אוקראינה, אנגולה ואורגוואי. כיוון שמדובר בחג המולד, רוב השגרירים בחופשה בארצותיהם ובחלק מהמקרים, סגניהם או דרגים נמוכים יותר מגיעים לנזיפה. 

נתניהו, שנשא אמש נאום תקיף בחוות רונית, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני שותף לרגשות התסכול של חברי הממשלה מול החלטה לא מאוזנת עבור ישראל. אין לנו שום ספק שממשל אובמה יזם אותה ודאג להעבירה, בניגוד מפורש למדיניות האמריקאית המסורתית שהתחייבה שלא לכפות תנאים של הסדר קבע במועצת הביטחון והתחייבות של אובמה עצמו להימנע מצעדים כאלה". 
נתניהו חשף מעט מהשיחה הקשה שניהל עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ביום חמישי, בה אמר: "דיברתי איתו ביום חמישי ואמרתי לו שחברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון. הכותל המערבי הוא לא שטח כבוש". כמו כן, היום פורסם כי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, להפסיק את הקשר עם בכירי הרשות הפלסטינית. מדובר בהפסקת התיאום בתחום האזרחי בלבד, ולא בתחום הביטחוני.