שרת התרבות והספורט מירי רגב, קוראת להעניק חנינה לחייל אלאור אזריה, שהורשע היום (רביעי) בהריגתו של מחבל בחברון לפני עשרה חודשים. במכתב שהעבירה השרה לשר הביטחון אביגדור ליברמן, כתבה רגב, כי זה "היה משפט שדה עוד בטרם ההכרעה".



לדבריה, "היינו עדים הבוקר, כולנו, לטלטלה הרגשית שעבר העם בישראל עם הרשעתו של החייל הלוחם בבית הדין הצבאי. כנבחרת ציבור אין לי אלא לקבל את הכרעתו של בית הדין, חרף הביקורת הציבורית הנוקבת שהועלתה בהליך. דומני כי אירוע מעין זה, קשה ככל שיהיה, היה צריך להיפתר בתוך מסדרונות צה"ל בתחקיר מקיף ובדין משמעתי. אני סבורה כי גורמים בעלי השפעה פעלו לקיומו של משפט שדה עוד בטרם ההכרעה. לא תהיה זו גוזמה לומר כי ייתכן שהשפעה זו אף נכנסה בדלתות בית הדין".



במכתבה העבירה רגב ביקורת קשה על הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, שלטענתה, בחר לתת מראש רוח גבית להכרעת הדין בכך שבחר לומר כי החייל אינו 'הבן של כולנו'. זוהי התבטאות לא ראויה למי שעומד בראש פירמידת צבא העם. למותר לציין, כי גם אם החייל שגה, ועל פי הכרעת בית הדין מהיום הוא אכן שגה, הרי שיש לתת לו גיבוי מלא לנוכח העובדה הפשוטה: אנחנו שלחנו אותו למשימה - ואנחנו נהיה ערבים לו. גם בן להורים ששוגה ונענש הוא עדיין הבן של הוריו".



השרה התייחסה במכתבה גם להשפעת הפרשה על המוטיבציה להתגייס ליחידות קרביות. "כבר עתה קיימת ירידה חדה באחוזי הגיוס ליחידות קרביות. זהו נתון מסוכן עבור מדינה מוקפת אויבים כמו ישראל. האם לשם אנו חותרים? מיטב בנינו המועמדים לגיוס דרוכים כדי לבחון האם המערכת תיתן להם גיבוי ביום פקודה".



השרה רגב היא לא הפוליטיקאית היחידה שהתבטאה בזכות מתן חנינה לאזריה. בעוד שקריאה כזו היתה צפויה אצל פוליטיקאים מהצד הימני של המפה הפוליטית, הרי שההפתעה הגיעה מכיוונה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שקראה גם היא לשקול לחון את החייל היורה. "הרשעתו של אלאור אזריה מוצדקת, ומי שמשתלחים כעת בבית המשפט פוגעים בליבת הממלכתיות הישראלית. מעשהו של אזריה היה חמור ביותר, וצמרת הפיקוד של צה"ל נהגה כראוי כאשר חידדה באופן צלול את הנורמות הערכיות והצה"ליות. ואולם בתום הליכי המשפט יהיה נכון לשקול חנינה לאזריה, כפי שקיבלו אנשי השב"כ בפרשת קו 300. כתפיו צרות מכדי לשאת עליהן את כל השסע המעמיק בחברה הישראלית", אמרה יחימוביץ'.