בליכוד החליטו להעלות את חוק ההסדרה עוד הערב (שני) להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, בתום סדר היום של המליאה.הדיון צפוי להימשך עמוק לתוך הלילה. ועדת הכנסת תתכנס בשעות הצהריים כדי לקבוע לו"ז לקיום ההצבעות. 

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן "כי חוק ההסדרה יובא לאישור מליאת הכנסת מחר בשל התנגדות האופוזיציה להגיע להסכמות" כך אומר ל"מעריב אונליין" יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן. זאת לאחר שמרכזת סיעות האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני מירב מיכאלי, הודיעה כי היא מתנגדת להצעה לדחות את הדיון בהצעה לשבוע הבאה תמורת הסרת מאות ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה לחוק. 
ביטן הוסיף כי סדר היום של הכנסת עמוס היום לעייפה, ומאחר וח"כ מיכאלי לא מוכנה לדחות את הדיון בשבוע, בכוונתו להביא את החוק להצבעה מחר, יום בו סדר היום של הכנסת דליל יותר.

בתוך כך, פעילי שלום עכשיו וצעירי מרצ הפגינו הבוקר מחוץ למשכן הכנסת במחאה על כוונת הקואליציה להביא לקריאה שנייה ושלישית את חוק ההסדרה,
תקפו בחריפות את ראש הממשלה. "עומק החקירה כעומק ההסדרה" קראו המפגינים. בנוסף טענו: "ביבי יודע שהחוק רע לישראל, היועמ"ש מזהיר מפני ההשלכות בהאג, אבל במטרה להסיט את הדיון מהחקירות ולרצות את הימין הקיצוני הוא מקדם את החוק. ביבי מוכר אותנו למען הישרדות פוליטית". 
במהלך ההפגנה הצטרפו אל המפגינים חברי הכנסת של מרצ.          

שכונה באחד היישובים ביהודה. צילום: סרגיי אטל
שכונה באחד היישובים ביהודה. צילום: סרגיי אטל
היום תתכנס ועדת הכנסת בצהריים כדי להפעיל סעיף מיוחד שייקבע מסגרת לדיון. האופוזיציה הגישה את הסתייגויות שהדיון בהן יכול היה להימשך למעלה משבוע. על כן החליט ח"כ ביטן לבקש מוועדת הכנסת להפעיל סעיף בתקנון שמאפשר לוועדה לקבוע את מסגרת הדיון ולקצר אותו למספר קטן יחסית של שעות. החלטה סופית תתקבל היום בצהריים. במקביל נמשך הדיון להבאת חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית. 

על ההחלטה לקדם את הצעת החוק מסר בסוף השבוע ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ, בפגישה עם אנשי עפרה שהתכוונו לפתוח בשביתת רעב במחאה על הכוונה להרוס בקרוב בהוראת בג"ץ תשעה בתים ביישוב שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. בעקבות ההודעה החליטו בעפרה לעכב בכמה ימים את שביתת הרעב. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כבר הודיע בעבר נתניהו כי לא יגן על חוק ההסדרה בבית המשפט אם יעבור במליאת הכנסת. מנדלבליט סבור שהחוק אינו חוקתי, חרף התיקונים שעבר בהליך החקיקה בכנסת. הוא הוסיף והביע חשש שהחוק יזרז את הבדיקה המתנהלת נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ויהפוך אותה לתביעה.

אתמול לאורך כל היום נערכו בלשכתו של מנדלבליט דיונים קדחתניים בעניין החוק ובסוגיית עמונה (עיינו בידיעה הנפרדת), שבהם השתתפו אנשי ביטחון, צבא ומשפט. כזכור, חוק ההסדרה שאותו יזמו חברי הכנסת מהבית היהודי ומהליכוד, בהם בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, קובע כי אם בעתיד יתברר שיש בעלות פלסטינית על קרקע פרטית שעליה נבנו בתים בהתנחלויות, הבתים לא יפונו ואילו הבעלים החוקיים יקבלו תמורתה קרקע חלופית או פיצוי כספי.