"עיריית תל אביב העבירה חוק עזר עירוני שמשרד הפנים לא דחה ולא קיבל. אין ספק שהממשלה הייתה צריכה לפעול ולא לחכות שבג״ץ יתערב, גם כשהממשלה לא בסדר צריך להגיד את זה ביושר״, כך אמרה היום (שבת) שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי), במסגרת כנס לימוד FSU ה-11 במוסקבה בהשתתפות יותר מ-2,000 יהודים צעירים, על החלטת בג"ץ לפיה עיריית תל אביב תוכל לאשר פתיחת מרכולים בשבת.



"כתל אביבית אני יכולה להגיד שהרבה יותר חנויות וסופרים פתוחים בשבת וצריך להסתכל על זה בראייה רחבה. ביום ראשון נעשה ישיבה עם ראשי המפלגות ועם היועץ המשפטי לממשלה ונראה מה עושים הלאה״, הוסיפה השרה שקד. על המצב בסוריה אמרה כי "סוריה נמצאת בבלגן גדול, לא אכנס לכל הפרטים אבל על רוסיה החובה למנוע מאיראן להשתלט על סוריה ולא לאפשר העברת נשק לחיזבאללה ולגופי טרור״. שקד הוסיפה כי לאחר פגישתה עם שר המשפטים הרוסי במסגרת ביקורה במדינה, ״המסר שקיבלתי מהממשל הרוסי הוא שחשוב להם לכבד את החוק הבינלאומי אך האינטרס הרוסי חזק וחשוב הרבה יותר. אני חושבת שזו גישה נכונה וכדאי שגם אנחנו נגדיר לעצמנו מה האינטרסים שלנו ונפעל לפיהם״.



על חקירת רה"מ: "יש להמתין לתוצאות ולא לחרוץ החלטות לפני שיודעים הכל"


השרה שקד התייחסה לנושא העברת השגרירויות מתל אביב לירושלים ואמרה כי "זה שרוסיה מדברת על ירושלים כבירת ישראל זו התקדמות משמעותית. נשמח אם רוסיה תלך אחרי ארצות הברית ותביע גם היא רצון להעביר את השגרירות הרוסית לירושלים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דיבר על כך לפני הבחירות וקיווינו ששגרירות ארצות הברית תהיה הראשונה לעשות את זה".



שקד נשאלה לגבי חקירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמרה כי "עלינו לחכות ולראות את התוצאות, יש להמתין להוכחות ולתוצאות ולא לחרוץ החלטות לפני שאנחנו יודעים הכל". על היתכנותה של ממשלת אחדות אמרה כי "הייתי בממשלה עם 'יש עתיד' וזה היה כמו ממשלת אחדות והיה קשה לעבוד. אם 'המחנה הציוני' ירצו להצטרף וראש הממשלה יאשר זאת אנחנו נהיה בסדר עם זה. מעולם לא פסלתי אף מפלגה חוץ מבל"ד וחברותיה שהן לא ציוניות אבל לגבי שאר המפלגות - אנחנו פתוחים לגביהן אבל זה לא נראה לי ריאלי בשלב זה אולי בעתיד".