ראש עירית תל אביב רון חולדאי החליט שלא להתמודד על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה בפריימריז הקרובים שיתקיימו בחודש יולי, כך נמסר היום (שני) מלשכתו. ביום חמישי הקרוב תיסגר ההרשמה להתמודדות, וחולדאי התלבט לאחרונה האם להגיש את מועמדותו. שמועות בנושא זה גברו לאחר שנפגש בתחילת השבוע עם יו"ר העבודה יצחק הרצוג. כעת נותרו במירוץ במפלגת העבודה שבעה מועמדים. חולדאי נבחר בשנת 2013 לתקופת כהונה רביעית לראשות העירייה, לאחר שזכה ב־53% מהקולות. 



יו"ר המפלגה יצחק הרצוג נפגש בסוף השבוע באירוע חברתי עם חולדאי, אולם במפלגה תהו לאן מועדות פניו. בעבר אמר חולדאי: "יש אלי פניות רבות מכל הכיוונים, ואומרים לי שאני צריך להרים את הכפפה. היא מונחת אצלי ואני שוקל ובודק את העניין הזה".

נשאר בעירייה. חולדאי. צילום: אבשלום ששוני
נשאר בעירייה. חולדאי. צילום: אבשלום ששוני

 
עד כה הכריזו שבעה אנשים על כוונתם להתמודד לראשות מפלגת העבודה ב־4 ביולי. האחרון שבהם הוא אלוף במיל' עמירם לוין, שהיה אלוף פיקוד הצפון ומשנה לראש המוסד. 
 

בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב לוין: "אני אדם שתמיד הולך עם האמת שלו. אני אומר את מה שאני מאמין בו ומאמין במה שאני אומר. כאשר אני מסתכל על המציאות הישראלית ורואה את הכיוון שאליו דוהרת המדינה ואיך הפוליטיקה השתלטה פה על הכל - אני לא יכול להמשיך לשבת בשקט".
 
נוסף ללוין הודיעו כבר על התמודדותם הרצוג, הח"כים עמיר פרץ, עמר בר־לב ואראל מרגלית, אלוף במיל' יום טוב סמיה והשר לשעבר אבי גבאי. 
 

בחירות גם בבית היהודי

בתוך כך, ביום חמישי יתקיימו הבחירות לראשות מפלגת הבית היהודי. על התפקיד מתמודדים יו"ר המפלגה ושר החינוך נפתלי בנט, הרב יצחק חי זאגא וסגן מפקד אגודת עזה לשעבר אל"מ במיל' יונתן ברנסקי.
 
מתפקדי המפלגה יצביעו ב־68 קלפיות ברחבי הארץ, בין השעות 14:00־22:00. כל אחד יכול להצביע מכל קלפי בארץ בהצגת תעודה מזהה. הבחירות ממוחשבות והתוצאות יפורסמו מיד עם סגירת הקלפיות.
 
מנכ"ל המפלגה ניר אורבך אמר לקראת הפריימריז כי "הבחירות הללו הן בעלות משמעות גדולה להמשך התקדמות הבית היהודי בדרך להנהגת המדינה. אחוז הצבעה גבוה יממש את משמעותן של הבחירות. אני קורא לכל המתפקדים והמתפקדות לצאת מהבית ביום חמישי הקרוב ולהצביע בשביל הבית".