חוקרי המשטרה מתכוונים לעמת את שר הפנים אריה דרעי עם חלק לא מבוטל מהבכירים שעוכבו הבוקר (שני) לחקירה. כזכור, הגיעו הבוקר לחקירה במשרדי יחידת להב 433 ובמהלכה החוקרים, כל צוות מול הנחקר שלו, מטיחים בהם חשדות כבדים בביצוע עבירות הקשורות לטוהר המידות. בין המעוכבים, כפי שנודע למעריב מצויים, לבד ממנכ"ל משרד ממשלתי, גם משה ליאון, חבר מועצת עיריית ירושלים ואיש עסקים, שני אנשי עסקים בכירים מאוד החשודים במתן כספים ותמיכה בעמותה הקשורה ליפה דרעי וכן גורם בכיר במשרד לפיתוח הנגב והגליל. בכיר נוסף שנחקר בפרשה הוא אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ובנו של העיתונאי נסים משעל. משעל שוחרר בתום חקירתו ללא שום תנאים מגבילים.



ממשה ליאון נמסר בתגובה: "בתום מספר שעות הסתיימה חקירתו של משה ליאון בלהב 443. ליאון שיתף פעולה וענה לכל השאלות. בתום החקירה לא הוטלו עליו מגבלות כלשהן. משה ליאון מבהיר כי לא נשאל ואין לו שום קשר לנושאים השונים כפי שפורסמו היום באמצעי התקשורת. השאלות התמקדו בנושא נקודתי אחד בלבד בנוגע לתקופה בה אריה דרעי היה איש עסקים פרטי. כאמור, ליאון מסר את כל הפרטים הידועים לו ולא הוטלו עליו מגבלות כלשהן בתום החקירה". 



גם אריאל משעל, מיהר לפרסם הודעה בתום חקירתו. "הסתיימה חקירתו של אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל והוא שוחרר ללא שום תנאים מגבילים. עדותו של משעל החלה בבקר והסתיימה לפני כשעה . משעל שיתף פעולה באופן מלא ובתום חקירתו הודיעה לו המשטרה כי אין עליו שום מגבלות", נאמר בהודעה.

 
בני הזוג דרעי יוצאים מביתם לחקירה, היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בני הזוג דרעי יוצאים מביתם לחקירה, היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
החוקרים מייחסים למשרד כוונה להעביר כספים לעמותה של יפה דרעי, לאחר שפנתה במסגרת קול קורא ואושרה לה תמיכה בסך 540 אלף שקל. סכום זה לא הועבר, לאחר שחשב המשרד, שהמסמכים עברו בידיו, הבהיר למנכ"ל כי קיים חשד כבד לניגוד עניינים. בעקבות זאת נמנעה העברת הכספים בפועל.
במשטרה לא פוסלים אפשרות לבקש בשל זה הרחקה של השר ממשרד ממשלתי, ואף שליחתו למעצר בית בתום החקירה. נכון לרגע זה אין עוד החלטה בעניין, והנושא יובא לידיעתו ואישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.



בני הזוג דרעי נחקרו במקביל ובחדרים נפרדים, באישור היועץ המשפטי לממשלה. זאת כדי למנוע כל אפשרות לשיבוש מהלכי חקירה ולתיאום גרסאות. יפה ואריה דרעי עומתו מול עדויות ותמלילי שיחות שנאספו במהלך החקירה המתנהלת כבר יותר משנה, שמהם עולה חשד כי דרעי לא דיווח כשורה על עסקאות נדל"ן שביצע, בהן רכישת בית נופש בספסופה שבגליל ופרויקט מגורים בירושלים. החשדות הם לעבירות מס ודיווחים כוזבים.

במשטרה המשיכו בחקירה שקיבלה תפנית חדה וגלשה לעבר תחומים נוספים הקשורים לשר דרעי ולרעייתו יפה. החוקרים נברו ועלעלו בתוך ערימות מסמכים שזרמו לפתחם והעלו חשדות לכאורה למעשים בלתי כשרים וחלקם אף גובל בניגוד עניינים חמור. כך עלה כי איש העסקים המיליארדר מיכו מירילשווילי מעביר על פי החשד תרומות במאות אלפי ש"ח לעמותה "תפארות שמחה" שבבעלות רעיית השר. מירילשווילי המוכר כנדבן ידוע בארץ ומתעסק בעיקר בתחום האנרגיה והנדל"ן, נמנה עם האנשים המקורבים ביותר לשר דרעי בשנים האחרונות.

לאחרונה גם פורסם כי במסגרת פעילותה של עמותת תפארות שמחה ביקשה העמותה במסגרת "קול קורא" תמיכה מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל ורגע לפני שהועברה התמיכה בסך קרוב 570 אלף ש"ח אחרי שאושרה על ידי מנכ"ל המשרד, התערבו גורמי המקצוע בראשותו של חשב המשרד שהעירו את עיני המנכ"ל וציינו כי מדובר בחשד לעבירה של ניגוד עניינים, מה שמנע בסופו של דבר את העברת הכספים בפועל.

לפני כשבועיים פנתה המשטרה אל מנדלבליט כדי שיאשר לזמן את דרעי לחקירה של שר הפנים ומשהתקבל אישור זה התבצע תיאום מול דרעי על מנת שיגיע לחקירה. דרעי מכחיש את החשדות נגדו והוא טוען כי ימסור גרסה מפורטת וישתף פעולה עם החוקרים.