יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), הודיע ׁׂהיום (רביעי) לחבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד כי הוא משעה אותו עד להודעה חדשה מחברותו בוועדת החוץ והביטחון. המהלך נובע מכך שח"כ אוחנה נמנע כבר למעלה משבוע ימים להצביע במליאת הכנסת ובוועדותיה עם הקואליציה בשל עמדת המדינה לגבי אימוץ ילדים על ידי משפחות להט"ביות.

ח"כ אוחנה הודיע בשבוע שעבר כי לא יצביע עם הקואליציה עד ששר הרווחה חיים כץ לא ישנה את התקנות הנוגעות לאימוץ ילדים ע"י משפחות להט"ביות. "אני מכהן בכנסת כשנה וחצי. עד עכשיו הצבעתי עם הקואליציה בכל נושא", כתב אוחנה בפוסט בפייסבוק, "חייתי בפשרה בין הרצון לקדם שוויון חירויות להט"בי לבין הצורך בתחזוק קואליציה המבוססת גם על קולות של אלה שהעניין הלהט"בי זר להם, מוזר להם ובלשון המעטה – אינו מתיישב עם השקפת עולמם".
 
דוד ביטן. צילום: מרק ישראל סלם
דוד ביטן. צילום: מרק ישראל סלם


יו"ר התא הגאה בליכוד הוסיף: "אני מודיע בזאת שעד שההחלטה לא תשונה מהותית (ולא סמנטית) ונושא האימוץ ייבחן בכל מקרה לגופו ובאופן שוויוני שאיננו מפלה קטיגורית בין הורים מיועדים להט"ביים לכאלה שאינם- לא אצביע עם הקואליציה.2017. תתקדמו".

ח"כ אוחנה סירב להגיב על העונש. 

כזכור, עמדת משרדי המשפטים והרווחה היא שלא לאפשר שוויון עבור זוגות להט"בים בחוק האימוץ אבל כי היא כן מוכנה לפתוח את החוק לשינוי עבור ידועים בציבור שאינם נשואים, רק אם הם הטרוסקסואליים היינו זוג של גבר ואישה.