סערת הפגנת הניאו נאצים וארגוני הימין הגזעני בארצות הברית ממשיכה לעורר סערה גם בישראל. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיגר הערב (רביעי) מכתב למלקולם הונליין, סגן יושב ראש בפועל של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, בו הוא מתייחס להתעצמות הימין הקיצוני במדינה, וביקש אותו להעבירו ככתבו אל כל ראשי הקהילות היהודיות בארה"ב.



במכתב כתב ריבלין כי "בימים קשים אלה, אני מבקש להביע את תמיכה והזדהות עמכם ועם הקהילות בראשן אתם עומדים. אלי מצטרף כל העם בישראל הניצב לצדכם. המחשבה כי בימים אלה, אנו חוזים בדגל הנאצי - סמל אכזר כל כך של אנטישמיות - מוצג ברחובות הדמוקרטיה הגדולה בעולם, ובת הברית הגדולה ביותר והמוערכת ביותר של ישראל היא כמעט בלתי נתפסת".



"אנו מתמודדים מול ביטויים רבים של אנטישמיות אשר שבים ומתפרצים ברחבי העולם, באירופה ובמזרח התיכון", כתב הנשיא. "מול הרוע הזה, אנו עומדים עכשיו כפי שעמדנו מול כל גילוי אנטישמיות שכזה. עם אמונה, עם אמונה באנושות, עם אמונה בדמוקרטיה ועם אמונה בצדק".



למרות דבריו המקוממים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיהם כל הצדדים אשמים באלימות, ריבלין דווקא משבח את מהנגיה של אמריקה: "אני יודע שארצות הברית האדירה ומנהיגיה ידעו כיצד להתמודד עם האתגר הקשה הזה, וכי ארה״ב תוכיח לעולם את החוסן והחוזק של הדמוקרטיה ושל החירות".