בלשכת השר לבטחון פנים, גלעד ארדן הכחישו הבוקר (שישי) את הדיווחים לפיהם הוצע לו להתמנות לשגריר באו"ם, כדי לפנות מקום עבור יו"ר הקואליציה דוד ביטן בממשלה, "אנחנו לא עוסקים בזה", הגיבו. הגורמים הסבירו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "בעבר הוצע לארדן התפקיד והוא שלל זאת. מאז הנושא לא עלה על הפרק בשנית".
בתוך כך, בעבר פורסם כי בניסיונות לפנות מקום בצמרת הליכוד לביטן הוצע לשר האנרגיה יובל שטייניץ להתמנות ליו"ר הסוכנות היהודית. מלשכת השר שטייניץ נמסר: "הנושא כרגע לא על הפרק". כזכור, ח"כ דוד ביטן אמר מספר פעמים בראיונות שונים כי ראש הממשלה הבטיח לו עוד בקדנציה הנוכחית להתמנות לשר.

"לא עוסקים בכך". ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בחודש שעבר פעילי ליכוד יצאו ביוזמה למנות את יו"ר הקואליציה שיזם וארגן את הכנס, לשר בממשלה, זאת בעקבות בעקבות ההצלחה המרשימה של כנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו .

את היוזמה מוביל ליאור הררי, מנהל קבוצות ווטסאפ ודפי פייסבוק של פעילי ליכוד. הוא הפיץ בקרב אלפי חברי ליכוד מכתב המופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והקורא לו למנות את ביטן לשר בממשלתו. "לכבוד ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הליכוד היקרים!", כתב הררי. "לפני יותר משנתיים כשהכרתי את חבר הכנסת דוד ביטן, אז כיו"ר ועדת הכנסת הייתי "מציק" לו שיתמוך בראש הממשלה וכו' ודוד ענה לי 'תפסיק אתה כל הזמן ביבי ביבי ביבי'. ולאחר זמן קצר בהתמדה בנחישות ובשכל רב , יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן עומד כצוק איתן וכחומה בצורה לצידנו ולצד ראש הממשלה ויו"ר התנועה בנימין נתניהו".
לסיום מסביר הררי מדוע בעיניו ראוי ביטן ל"שדרוג": "לכן, ובנוסף ליכולות האישיות והכישורים הטמונים בו, בטוחים אנו כי דוד ביטן ייצג אותנו ואת הציבור בישראל נאמנה כשר  בממשלת ישראל בממשלה הנוכחית ה-34". יצוין כי ח"כ ביטן עצמו הצהיר בעבר מספר פעמים כי בכוונתו לשדרג את מעמדו בבחירות הבאות ולהתמנות לשר הפנים בממשלה.