החלטת ארה"ב לפרוש מארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם מעוררת תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית. לאחר שמחלקת המדינה האמריקאית הודיעה כי כי היא פורשת מהארגון בשל הטיה אנטי-ישראלית, הגיבו מימין ומשמאל בהתלהבות. השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר היום (חמישי) כי "אין מוצדקת" מהחלטת הפרישה האמריקנית וכי היא "הוכיחה" את עומק הידידות לישראל. "זה הזמן להודיע רשמית לאו״ם שאם תפורסם על ידו ״הרשימה השחורה״ של חברות בעלות ‏פעילות כלכלית גם ביו״ש- יופסק לחלוטין המימון לאו״ם ע״י ארה״ב וישראל. האו״ם הופך לארגון BDS ודה-לגיטימציה לישראל ואין סיבה שמשלמי המיסים ישאו במימונו", אמר השר ארדן.

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, אמר בתגובה לפרישת ארה״ב מאונסק"ו כי הוא מודה לממשל האמריקאי על "ההחלטה האמיצה ועל העמידה האיתנה לצידנו נגד הארגון שכבר מזמן הפך לכלי לתעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית במסווה של ארגון בינלאומי נייטראלי". הוא קרא לממשלה להודיע על פרישה מיידית מהארגון בעקבות ארה״ב. 


יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר בירך על החלטת ארה"ב לפרוש מ"הארגון האנטישמי" אונסק"ו. "העולם המערבי מתחיל להבין - גם האמת היא אופציה. סופם של שקרי אונסק"ו להיטמן בפח האשפה של ההיסטוריה. הקשר של העם היהודי למקומות הקדושים, עליהם ערערו באונסק"ו, חזק יותר מאלף החלטות. יחד עם בעלת בריתנו הגדולה ביותר, ארה"ב, אני מאמין שניתן יהיה לשפר את תדמיתה של ישראל בעולם", אמר ח"כ דיכטר.


יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר כי הוא מברך את ארה"ב על החלטתה לפרוש מחברות באונסק"ו. "אונסק"ו לא עוסק בתרבות אלא בעיוות ההיסטוריה היהודית ובפוליטיקה של סמלים", אמר גבאי. 
יו"ר "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, אמר כי הוא קורא לראש הממשלה להצטרף ל"החלטה האמיצה" של ארה"ב. "ישראל צריכה לפרוש בו ביום. לא יכול להיות שהם יפרשו בגלל היחס לישראל ואנחנו נשאר", אמר. 
מנגד, בכיר הרשות הפלסטינית מוסטפה ברגותי אמר כי ההחלטה מדגימה את "ההטיה המוחלטת" של הממשל האמריקאי לטובת ישראל. "ההתנהגות הזו היא מבישה ולא מועילה. זה כאילו שישראל מכתיבה את מדיניות ארה"ב לא רק במזרח התיכון אלא גם בארגונים הבינלאומיים", אמר ברגותי.