יו"ר המחנה הציוני שובר ימינה: אבי גבאי סיפק הערב (שני) התבטאות מעניינת מאוד ויוצאת דופן ממי שנחשב מנהיג השמאל הישראלי. בקטע מראיון שנערך איתו בערוץ 2, נשאל גבאי, האם במסגרת הסכם שלום עם הפלסטינים יפנה כראש ממשלה את היישובים עלי ועפרה. הוא השיב: "למה צריך לפנות אם אתה עושה שלום? הדינימיקה היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה שלום אז אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבות פינוי".



כאשר הכתב סנט בגבאי האם כבר לא עדיף לבחור במקרה כזה בימין "המקורי", הלא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא השיב לו: "עדיף לבחור בנתניהו? אז תבחר בנתניהו. יש פער עצום בין מי שלפחות רוצה להגיע לשלום לבין מי שלא רוצה להגיע לשלום".  

נראה כאילו מדובר בקו חדש של גבאי, שבשבת האחרונה באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע אמר כי הוא אינו מתכוון לחבור לישיבה בממשלה עם הרשימה המשותפת של המפלגות הערביות בכנסת. "חד משמעית, אני עם הרשימה המשותפת לא אשב באותה ממשלה. אתה רואה את ההתנהגות שלהם - אין שום דבר שמקשר ומחבר בינינו, או שמאפשר לנו לשבת איתם באותה ממשלה".

בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


בנוסף טען יו"ר העבודה כי הוא מסוגל לנצח את ראש הממשלה בבחירות הבאות וליצור גוש חוסם גדול. "מאמין שאצליח להחליף את נתניהו. תסתכל על הסקרים, לפיהם יש לנו 22 מנדטים וללפיד 18, וזה אומר שאנחנו מצליחים להגדיל את הגוש שלנו. אנחנו, לפי הסקרים, ב-57 מנדטים ונגדל עוד. ברגע שיהיה לנו גוש חוסם לנתניהו אנחנו נוכל להרכיב ממשלה ונעשה את זה עם מי נרצה, אם זה עם כולנו או הליכוד". 
 
יושב ראש סיעת מרצ, חבר הכנסת אילן גילאון התייחס לדברים ומסר כי "מאוד חבל שאבי גבאי שכח שהוא אמור להוביל את האלטרנטיבה לליכוד. אין פתרון מדיני זולת פשרה גאוגרפית טריטוריאלית סביב גבולות 67 לרבות ירושלים. אם אבי גבאי רוצה להציע מה שהליכוד מציע אין לכך תוחלת וחבל שכךציפינו ממנו לדבר הרבה יותר מקורי. לבטא אולי את תכנית של הבן שלו שאמר בליל הניצחון של אביו בפריימריז כי הוא בעד חלוקת העושר חלוקת הארץ הארץ וחלוקת הדת מהמדינה. על תכנית הבן אני מסכים, על תכנית האב לא".

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי אופיר סופר מסר כי "גבאי הבין כי קריצה לימין והתנערות מהערבים, תביא לו עוד כמה מנדטים, רק דבר אחד שהוא לא מבין, הימין אינטיליגנט וכבר שנים שלא נופל למניפולציות הזולות של השמאל. נראה כי גבאי "מתבלבל" שוב כפי שציין בשידור שמעולם לא הצביע לליכוד.
הימין אוהב אמת ומזהה מקילומטרים את הסמן הימני".