"קוריאה הצפונית לא מעוניינת בדיפלומטיה כרגע מול ארצות הברית עד שתשיג את מטרתה - לפתח יכולת התקפית והגנתית שתוכל להתמודד עם כל תוקפנות מצד אמריקה", כך אמר הערב (שני) ל-CNN בכיר בממשלתו של קים ג'ונג און, שהוסיף כי "אנו מחויבים לפתח טיל בליסטי ארוך טווח בין יבשתי המסוגל להגיע כל הדרך לחוף המזרחי של ארה"ב".



לדבריו, "פיונגיאנג אינה שוללת את דרך הדיפלומטיה, אך לפני שנוכל לעסוק בה עם ממשל טראמפ, ברצוננו לשלוח מסר ברור לפיו יש לנו יכולות הגנתיות והתקפיות מהימנות כדי להתמודד עם כל אגרסיביות אמריקאית".



קים ג'ונג און. "מחויבים לפתח טיל בליסטי שיגיע עד ארה"ב". צילום: AFP
קים ג'ונג און. "מחויבים לפתח טיל בליסטי שיגיע עד ארה"ב". צילום: AFP



בתוך כך, מומחים מזהירים את הקונגרס כי הוא מתעלם מהנשק החדש שפותח על ידי המדינה המסוגרת, אשר יכול להביא לשיתוק רשת החשמל של ארצות הברית ולהרוג 90% מהאמריקאים בתוך שנה. שני חברי הוועדה האלקרומגנטית של הקונגרס אמרו בדיון שנערך לאחרונה כי התקפה גרעינית של קים 'ג'ונג און היא "האיום הגדול ביותר לארה"ב", ואולם, הוא עדיין "לא מוכר" על ידי הממשלה.



בכירים אמריקאים אף קראו לבית הלבן "לדאוג להגן על הרשת, והזהיר כי מערכות ההגנה נגד טילים בליסטיים של אמריקה מיועדות כיום ליירט טילים מקוריאה הצפונית שעוברים מעל הקוטב הצפוני, אך לא כאלה שיעברו באזור הקוטב הדרומי".



ג'ון קלי. מודאג. צילום: רויטרס
ג'ון קלי. מודאג. צילום: רויטרס



קורט וולדון, נציג רפובליקני לשעבר בקונגרס, כתב בחודש שעבר כי "התקפה גרעינית מצד קוריאה הצפונית תשמיד את אמצעי האלקטרוניקה בכל מקום, תגרום למטוסים להתרסק, תעצור תנועת מכוניות ורכבות, ותשתק תשתיות חשמל חשובות ואחרות שהופכות את הציוויליזציה המודרנית ואת החיים עצמם לאפשריים. בסופו של דבר, מיליונים ימותו מרכב, מחלות והתמוטטות חברתית".



כזכור, ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, אמר רק לפני כשבוע כי על "האמריקאים להיות מודאגים מהיכולת של קוריאה הצפונית להגיע לארה"ב באמצעות טיל בליסטי בין יבשתי, וסיפר לעיתונאים כי האיום יגדל "מהעבר לנקודה שהוא נמצא בה היום, אז בואו נקווה שהדיפלומטיה תעבוד".